muy nuboso
  • Màx: 17.64°
  • Mín: 9.59°
13°

Bon dia, dignitat!

Talment com l'amo que prohibia als esclaus parlar entre ells amb llur llengua, el Tribunal Suprem(acista) espanyol sentencia que la Generalitat Valenciana, la de Catalunya i el Govern no poden comunicar-se en la seva llengua pròpia i ho han de fer en castellà.

Estic ansiós per escoltar que n'opinen els que neguen que el català hagi estat mai prohibit o els que s'omplen la boca amb eslògans com 'lliure elecció de llengua'...

La novetat, gairebé sorprenent a aquestes alçades, és que la resposta institucional (a la que s'hi han afegit molts ciutadans) ha estat exemplar: digníssima i finíssima.

A l'endemà de la sentència, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la Conselleria d'Educació de la Generalitat Valenciana i la del Govern varen mostrar públicament la seva complicitat i la seva dignitat amb un missatge senzill i ple de significat -tu ja m'entens-: 'bon dia'.

La resposta ràpidament es va fer viral i varen ser milers els ciutadans que, des de les seves xarxes virtuals, varen piular 'bon dia'.

És molt senzill... digueu bon dia!

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per i tant, fa mes de 3 anys

A un tal jbm.-

Mientras no puedas probar que cobramos para "enmerdar", mientes como un bellaco. Y no seré yo quien defienda gastos inútiles. Por ejemplo: las embajaditas de Cataluña que no sirven para nada cuando tienen mil necesidades.

Pero gastar 575.000,00 euros (casi 35 millones de pesetas), para "distribuirlos" sin saber cómo, cuando hay colas de gente que no tiene un plato de comida, me parece, cuando menos, un disparate. Con el cachondeo de la lengua, los hay que viven como Dios. Mil veces mejor que exponerse y trabajar de lo lindo, montando "botigas".

Y al hablar de colas, me refiero a todas las que pueda haber en toda España, que a diferencia de otros, es mi patria grande. La pequeña es Mallorca. Obviamente..

Valoració:-1menosmas
Per jbm, fa mes de 3 anys

Es policies o similars aquests que cobren per emmerdar en aquest digital, i a altres, fan tots es papers de l'auca, ara planyen uns doblers que no planyen quan es gasten a s'Instituto Cervantes, o per pagar-los a ells perque emmerdin, o per despeses I desfilades militars, o perque hi haja AVEs a Madrid i autopistes cap a Madrid que van buides i son gratis, etc. etc. etc.

Valoració:3menosmas
Per Nene, fa mes de 3 anys

Buenos días a tod@d

Valoració:0menosmas
Per i tant, fa mes de 3 anys

Como lo cortés no quita lo valiente, en esta ocasión tengo que rectificar. Y no me duele. Lo hago de gusto.

Pero me gustaría saber lo que no sé. ¿Cómo se distribuye ese dinero?. ¿Y quién lo hace?. Seguro que me quedo con las ganas.

Gracias y..... bon día.

Por cierto, desde que nací digo "bon día, presuntamente antes que tú. Y si escribo en castellano es para demostrar, al menos en mi caso, que ese dinero no sirve para nada. Que se dé a las personas que viven en la calle. O habitan con siete tíos más, en una sola habitación. Etc. etc. Hay mucho agujeros que tapar, antes que desperdiciar el dinero que a la vista de los resultados, imposición incluida, no sirve de nada.

Valoració:1menosmas
Per dolor y asco, fa mes de 3 anys

Para ti la dignidad empieza con un bon día.

Para otros, empieza con la tarea de ir a buscar un plato de comida. Por ejemplo, los que forman las colas d'es Caputxins o los de la calle Toni Ribas. Seguro que a todas estas personas ya les gustaría tener un medio de comunicación en catalan, pues este año (suma y sigue), se llevaran 575.000 de euros de mis impuestos. Y que siempre las paso moradas para pagarlos.

Y a ti este despilfarro, supuestamente te cae bien ya que nunca has dicho ni mu. A mi me produce dolor y asco al mismo tiempo.

¿Quiénes y en cuánto son los beneficiados?

Nota: Te tenía por un demócrata valiente que publicaba todo lo que le mandaban. Le gustase, o no. Veo que no es así. "Lo que no me gusta, no se publica".

Nada nuevo bajo el sol del verano.

Valoració:1menosmas
Per Toni F, fa mes de 3 anys

Bon dia!!

Valoració:1menosmas
Per Joan Miró Font, fa mes de 3 anys

Aquells de qui es parla en es segon paràgraf ja sabem què n'opinen

Valoració:4menosmas
Per transcriptor ||*||, fa mes de 3 anys

"És molt senzill... digueu bon dia!"

Tomeu Martí (19 juny 2020. "Bon dia, dignitat!" dBalears.cat)

Bon dia!

Valoració:3menosmas
Per TSF, fa mes de 3 anys

Bon dia, ara i sempre BON DIA

Valoració:4menosmas
Per Carles Amela, fa mes de 3 anys

Bon dia!

Valoració:4menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente