A Mallorca, els partidaris dels plantejaments del Mallorquinisme (cívic i polític) segurament no són majoria. Els posicionats clarament en contra, són una minoria. Podem formular, per tant, que els que no estan en contra dels plantejaments del Mallorquinisme (cívic i polític) són majoria.
Pot semblar un galimaties això que dic, però és essencial que els dirigents de les organitzacions del Mallorquinisme (cívic i polític) ho tenguin ben present.
El Mallorquinisme (cívic i polític) ha de fer polítiques, accions i tàctiques dirigides sempre a obrir-se i mai a tancar-se. L'exemple més espectacular que tenim d'això que vull dir és la campanya 'Mallorca m'agrada!'
He dit moltes vegades que, a Mallorca, amb molt i molt d'esforç aconsegueixes avanços minsos. Però avanços.
Cal, idò, que el Mallorquinisme (cívic i polític) faci molt i molta feina, es 'contamini', s'hibridi, es mogui, s'aliï, s'esforci, dialogui, engresqui, emboliqui, convidi, inciti, seduesqui...
Obviament sense perdre identitat. Ni la dignitat.
11 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Quan aquest personatge diu "mallorquinisme (cívic i politic)", en realitat vol dir "pancatalanisme (civil i politic)"
No puc estar més d'acoird amb el que dius, Tomeu
PP 162.863 35,09 % C's 67.612 14,57 % SI 7.413 1,6 % . . . . .
Per primera vegada crec que s'ha de tenir en compte el comentari de Biodramina. Aquí teniu una de les claus de que el sobiranisme illenc no tingui una majoria social. Se que en posareu molts de negatius però això és el què penso.
Demostrem, a aquests que escriuen aquí en espanyol, que la llengua inútil i innecessària, dins del nostre territori lingüístic, és la forastera i no -com ells voldrien- la catalana. Col·laborem a llur adaptació al nostre país fent-los imprescindible el català. Facem com si no entenguéssim la llengua dels seus comentaris.
El problema es que hay imbéciles (tú no, por supuesto), que confunden o, mejor dicho, quieren fusionar catalanismo con mallorquinismo, y ahí es dónde los baleares, les damos por el culo en las urnas.
Som soci de l?obra cultural, vaig votar SI i crec que a en Tomeu Martí li vessa la raó. Totalment d'acord amb el que diu a l'article.
@ Mallorquí (1) Veig que no has llegit la darrera frase. Te la copio: "Obviament sense perdre identitat. Ni la dignitat."
Més= 0 vots Si= 7400 Que el mallorquinisme cívic i polític s'ha d'obrir, què vol dir exactament? Que ha de tornar a pactar amb Podemos el tercer lloc per a un un diputat que no ha sortit elegit i que si hagués sortit elegit hagués fet feina a mitja jornada? Una nova candidatura amb Podemos que no han votat ni els electors de Més?
Totalment d'acord Tomeu. Cal caminar cap una nova majorial sociali de País