L'apunt

Policia municipal, auctoritas i potestas

TW
0

Ja se sap de manera pública que els cossos policials municipals de Calvià i Palma estan contaminats per la corrupció. Gravíssims casos de corrupció que impliquen membres d'aquestes policies han estat mostrats públicament pels mitjans de comunicació.

Si la dona del Cèsar, a més a més de ser honrada, ho havia de semblar, en el cas de qualsevol força d'ordre no només ha de semblar pulcre. Ho ha de ser.

Notícies relacionades

Els ciutadans, que estam obligats a fer cas de les indicacions de la policia municipal, des del que rep una multa de trànsit al comerciant o restaurador que rep la visita de l'anomenada patrulla verda, necessitam tenir la garantia que l'uniforme o la placa identificativa són garantia de joc net. I avui no la tenim.

Podem dir que la policia municipal (la de Palma i Calvià, si més no) tenen potestas, però han perdut l'auctoritas.