L'apunt
Autonomia?
12/10/15 0:00
De tant en tant sentim a dir que Espanya és un dels estats més descentralitzats d'Europa i que el sistema autonòmic és «gairebé» federal.
També a Opinió
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
O sia que, segons els espanyolistes, Catalunya no podrà esser independent "perquè no ho ha estat mai". A part que avui dia són independents nacions que no havien estat mai independents, i moltes, no hi veig problema per la raó següent: Les Balears varen formar (amb altres regions) en Regne de Mallorques. Un regne independent. Altre tant el Regne de València. No cal esser cap expert en política per a veure que, en aquestes dues entitats, l'independentisme va pujant, i que pujarà molt més. En esser independents el País Valencià i les Balears, ens annexarem Catalunya i fora problemes. I tothom content. Creis que ric? No gaire, no. I després, rient rient es diuen grans veritats. De més verdes n'han madurades, i això ja madura de bon de veres. Diversos col·laboradors d'aquest diari declaren que "fa un parell de mesos" que s'han desconnectat d'Espanya. Jo fa anys que vaig fer la passa. Quin alè! Per acabar, deixeu-me dedicar aquest bolero (en espanyol) a Espanya:, perquè aqueix país monolingüe ho entengui: "Me tienes, però de nada te vale; soy tuyo porque lo dicta un papel (aquí podríeu mostrar el DNI als qui vos escolten); mi vida la controlan tus leyes, però en mi corazón, que es el que siente amor tan solo mando yo.
http://youtu.be/RG34cCvD9Ic Diu catalans, xo en realitat també eren Balears i València. No som seus, som lliures.
Antoni, se t´oblidava que als alemanys els està prohibit de fer cap apologia del feixisme, en canvi a España està permés, com al 12-O.
L'altre dia vaig sentir una tertúlia a una ràdio i demanaven quina diferència hi ha entre un land alemany i una comunitat autònoma espanyola. La principa és que els land tenen un sistema de finançament més responsable.