Abril, Delgado i les caceres

TW
1

Avui hi ha ple en el Parlament per debatre diferents decrets de Bauzá. Un d'ells és el de les zones turístiques madures, que promou el quasi imputat Carlos Delgado. Tot indica que el diputat de MÉS David Abril, que intervendrà a la Cambra, li té preparada una sorpresa a Delgado en forma de samarreta. Ahir es comentava que exhibirà una llegenda o un símbol relatiu a la famosa cacera en què hi participà l'ara conseller i que es deixà fotografiar amb dos testicles de cérvol damunt el cap. També s'espera que el PSIB serà duríssim. Hi poden haver trons i llamps.

Miquel Ensenyat, a l'espera
El batle d'Esporles, Miquel Ensenyat (MÉS) espera que surti endavant el recurs que presentà divendres passat contra la seva imputació en el cas El Camí. Si no fos així, està segur que aconseguirà convèncer de la seva innocència a la jutgessa Carmen González en la declaració que farà el pròxim dia 26.

Encontre Huguet-OCB
El rector de la UIB, Llorenç Huguet, es va reunir ahir amb els màxims dirigents de l'Obra Cultural Balear. No fou només una trobada formal i de cortesia. L'OCB li demanà que faci una oberta defensa de la llengua catalana en ser la Universitat, conforme a l'Estatut, el màxim òrgan encarregat de vetllar per l'idioma propi de les Balears. Dimecres els caps de l'OCB s'entrevisten amb la presidenta del Parament, Margalida Duran. Ja no esperen tanta receptivitat respecte a la llengua.

Paradeta al Camp Nou
Els 150 socis de l'OCB que acudiren dissabte passat al gran concert sobiranista del Camp Nou han tornat impressionats per la gentada que participà a l'acte (prop de 90.000 persones). Els illencs instal·laren una paradeta dins del recinte de l'estadi per conscienciar els principatins de l'actual situació balear, sobre tot en qüestions que afecten l'involucionisme en matèria lingüística i cultural.