Metro i futur

TW
0

Diuen els informats propers al PP que s'acosta «un gran canvi» per a Palma, i que dins aquest «salt cap endavant» s'hi ha d'incloure aquesta primera línia de metro que vol fer el Govern Matas des de la plaça d'Espanya fins a la UIB. No és l'única infraestructura d'envergadura que es prepara. També el segon cinturó serà molt important per a la redefinició de la Palma del futur. La «realitat actual» és que els eixamples de Ciutat s'han tornat asfixiants. La concentració de població és enorme, sobretot després de les darreres allaus migratòries; manquen places d'aparcament, espais verds i, en definitiva, qualitat de vida. A més, la barreja sociològica de classes mitjanes mallorquines amb un cert nivell de renda amb els segments extracomunitaris «no acaba de funcionar». Ve «una nova Palma» (atenció a l'anàlisi detallada del pla territorial). I s'acosta la construcció a gran escala d'habitatges unifamiliars a la zona compresa entre l'actual via de cintura i el segon cinturó. «És el que necessiten aquests segments socials», amb poder adquisitiu suficient per poder sortir de l'Eixample. I és «un negoci espectacular», semblant al que s'ha produït a la comunitat autònoma de Madrid en la darrera dècada. Per això hi ha importants constructores madrilenyes que «estarien interessades» en aquesta transformació. També promotores mallorquines dedicades ara a les zones turístiques miren cap al nou anell residencial. Però la primera passa són les infraestructures: metro, tren, segon cinturó... que facin atractiu viure còmodament als afores i tenir un accés senzill al centre per anar a fer feina, sovint sense necessitat del cotxe. Així mateix són imprescindibles els ajuntaments, començant pel de Palma i seguint pels dels termes limítrofs. «Perquè funcioni la iniciativa, ha de ser un esforç de molta de gent».