algo de nubes
  • Màx: 34°
  • Mín: 25°
34°

Mentre

Mentre llancen negociacions-esquer per veure si aglapeixen desprevinguts els socialistes i s'omplen la boca de lleialtat instituciona -només demanada quan són la part dèbil en cas d'infidelitat-, fan totes les travetes que poden a les institucions que no controlen. Vull creure que no és una estratègia i que, en realitat, els agradaria no tenir aquestes tendències agressives, però la genètica els mana i duen incorporat l'ADN de qui no sap ni acomiadar-se dels periodistes que l'han seguit al llarg de vuit anys. Si Aznar és capaç de no comparèixer per a acomiadar-se de la premsa acabat el darrer Consell de Ministres; els seus cadells no poden, malgrat que ho volguessin, deixar d'utilitzar el govern per a erosionar les institucions que, per «error dels votants» (que ells no s'equivoquen mai), no governen. Aquí mateix, sense anar més lluny, mentre el seu digitat líder demana lleialtat des del cadafal deCongrés dels Diputats, el govern del senyor Matas fa parts i quarts amb els doblers de la promoció turística i castiga Menorca pel fet de ser illa rebel o territori desafecte al règim. No tan sols s'obliden de les especificitats del turisme en aquella illa, de fer-ne una promoció diferent i d'acord amb el que empresaris i institucions menorquines han anat definint com a model propi: també assetgen eConsell Insular i l'acusen de gestionar malament les competències de promoció turística que no té transferides. El que compta és poder responsabilitzar la institució governada per l'esquerra de no estar a l'alçada de les altres dretanes illes, encara que per aconseguir-ho s'hagi de posar en perill la indústria turística menorquina. Tot molt lleial i institucional...

Continuam a l'espera d'estudis que ens aportin les dades que justifiquen la majoria dels grans projectes de carreteres. No sabem, per exemple, com pot desembossar les entrades a Palma la construcció de la depredadora 2a Via de Cintura. Perquè el problema són els embossos i no si s'han de fer uns pocs quilòmetres de més o no, que per les carreteres s'hi va colcant i no cansa. L'altre matí, mentre sortia de Palma cap a l'autovia de s'Arenal, en hora punta, veia la teringa de cotxes que entraven a la ciutat en dolorosa processó i pensava: quants d'aquests conductors sortiran beneficiats de l'atemptat paisatgístic devers Son Sardina? Cap. I els qui s'engalavernen devers Eusebi Estada? Cap. I els qui pateixen el carrer d'Aragó? Cap. I els qui peregrinen cada dia, a la sortida de la feina, des de Son Castelló a la Via de Cintura per l'autopista d'Inca? Mentre no ens mostrin xifres d'imparcials estudis, la meva versió política del desastre té la mateixa solidesa intel·lectual que la seva de«miracle desembossador». Mentre no ens aportin documents seriosos sobre altres alternatives, encara que tècnicament es demostrin menys solvents, haurem de creure que no les han estudiades i tot. Mentre rebutgin en eParlament una comissió que abasti el tema del trànsit des de tots els seus vessants, haurem de creure que no volen solucions al transport, només la creació d'infraestructures que generin sucoses requalificacions dels solars propers...

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.