Els tècnics avalen el traçat nord
Fer anar el tren paral·lel a la carretera d’Alcúdia (MA-13) és el traçat més viable, segons un estudi tècnic que el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, donà a conèixer ahir. Així, la coneguda ruta nord és la que obté una puntuació més elevada (73,32), si es tenen en compte criteris ambientals i territorials. Per contra, la ruta sud, que transcorre entre el Parc Natural de l’Albufera i l’àrea protegida dels pujols de Son Fe i de Sant Martí, obté una puntuació menor.
El traçat nord té menys impacte
L'estudi d'impacte ambiental i paisatgístic del projecte de tren entre sa Pobla i Alcúdia deixa clar que l'alternativa millor, la "fonamental", és la del corredor nord, que discorre paral·lel a la carretera Ma-16, i la que preveu ubicar l'estació al nucli urbà d'Alcúdia. Aquesta és també l'opció defensada per la Conselleria de Mobilitat, que és qui ha encarregat l'informe.
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Milers de persones clamen a Palma: «Davant la turistificació de les nostres vides, trobaran un poble combatiu»
- Campanya contra empreses turístiques que col·laboren amb el genocidi del poble palestí
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme