Els tècnics avalen el traçat nord
Un estudi de Mobilitat demostra que fer passar el tren paral·lel a la carretera d'Alcúdia és la ruta més viable. A la marjal poblera es vol evitar xapar finques fent-lo anar per camins antics
Fer anar el tren paral·lel a la carretera d’Alcúdia (MA-13) és el traçat més viable, segons un estudi tècnic que el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, donà a conèixer ahir. Així, la coneguda ruta nord és la que obté una puntuació més elevada (73,32), si es tenen en compte criteris ambientals i territorials. Per contra, la ruta sud, que transcorre entre el Parc Natural de l’Albufera i l’àrea protegida dels pujols de Son Fe i de Sant Martí, obté una puntuació menor. "En aquest tros –informà Vicens– s’ha de fer passar el tren per un corredor estret de 50 metres d’amplària que es troba entre les dues àrees naturals. És l’únic bocí classificat com a sòl rústic comú i que es troba situat al vessant de la muntanya. Construir el traçat per aquesta part, però, implica una problemàtica en la construcció. S’hauria d’anivellar el terreny i gratar el vessant del puig. Baldament aquesta trinxa de terreny siguí rústica, és evident que té un impacte ambiental superior i una dificultat en l’execució més gran".
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- Milers de persones clamen a Palma: «Davant la turistificació de les nostres vides, trobaran un poble combatiu»
- L’STEI denuncia que la manca d’aspirants a oposicions és una mostra de «la crisi de la docència»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.