algo de nubes
  • Màx: 25°
  • Mín: 20°
25°

L’oposició duu a la barra Bauzá perquè sigui inhabilitat com a president

PSIB i PSM-IV-E el denuncien davant el Tribunal Superior per considerar incompatible l’exercici del seu càrrec amb la gestió de negocis privats i la titularitat de la farmàcia

23052
La fàrmacia de Bauzá al Pont d'Inca. | Miquel Àngel Canals - Arxiu.

La suposada incompatibilitat del president José Ramón Bauzá per exercir el càrrec mentre gestiona els seus negocis privats la decidirà un tribunal. Els dos grups de l'oposició, PSIB i PSM-IV-E, anunciaren que han denunciat el cap de l'Executiu davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB)  perquè consideren que incompleix la Llei d'incompatibilitats, ja que ha estat compaginant el càrrec amb la gestió de dues societats i amb la titularitat d'una farmàcia. Bauzá no podrà ser imputat, però sí que podria acabar inhabilitat.

De fet, l'esquerra segueix les mateixes passes que va fer el PP quan dugué als tribunals l'exconsellera de Salut del PSIB Aina Salom per simultanejar el càrrec amb la titularitat d'una farmàcia. El resultat fou una sentència del TSJIB que declarà incompatible l'activitat pública amb la privada i que condemnà Salom a un any d'inhabilitació per a càrrec públic. Val a dir que la sentència arribà quan la socialista ja no ocupava cap càrrec.

Amb aquest precedent, que les dues formacions veuen idèntic a la situació de Bauzá, PSIB i PSM registraren dia 7 un recurs contenciós administratiu contra l'acord del Consell de Govern que considerà compatible el president. Malgrat l'expedient, signat per dos funcionaris i que l'esquerra encara no ha rebut, l'oposició sosté que Bauzá incompleix la Llei d'incompatibilitat no només perquè ocupa el càrrec sent titular d'una farmàcia i en rep els beneficis que genera, sinó també perquè durant part del mandat ha estat administrador de dues societats (Bauser i El Divino) i perquè, a més, no ho féu constar en la seva declaració d'activitats.

La presentació del recurs provocarà que el Tribunal, quan l'admeti a tràmit, reclami al Govern l'expedient i el doni a l'oposició, que tindrà 20 dies per formalitzar la demanda. Un pic s'obri el procés, les parts podran practicar proves, es farà un escrit de conclusions, que podrà ser esmenat, i el cas quedarà vist perquè el tribunal s'hi pronunciï. No es preveu que el president hagi de declarar. L'oposició espera que el procés no sigui tan llarg com el de Salom (durà sis anys), perquè ara ja existeix el seu precedent.

"Hem esgotat la via política" i "l'obscurantisme absolut del Govern" no deixa altra opció que acudir als tribunals, afirmà ahir la secretària general del PSIB, Francina Armengol, qui comparegué amb el portaveu de PSM-IV-E, Biel Barceló, per anunciar el recurs contenciós administratiu. Un i altre deixaren clar que, en optar per la via del contenciós, Bauzá no podrà ser imputat i, per tant, no incomplirà el seu codi ètic. "No cercam la imputació, cercam transparència", afirmà Barceló.

Ambdós recriminaren a Bauzá que s'hagués presentat com a garant de la "transparència i la gestió neta" i hagi deixat en "paper banyat" el seu codi ètic i incompleixi les normes. Armengol advertí que aquesta circumstància agreuja més la "situació gravíssima" de les institucions balears, perquè a les dimissions per imputacions del delegat del Govern, José María Rodríguez, i del president del Parlament, Pere Rotger, s'hi suma un president "en solfa".

Barceló recordà, a més, el cas del delegat del Govern de l'Estat a Extremadura que fou obligat a dimitir perquè era titular d'una farmàcia. Segons el del PSM, moltes situacions s'haurien evitat si s'haguessin fet públiques les declaracions de béns i d'activitats del president. En aquest sentit, criticà que el PP s'oposi a seguir l'exemple de les Corts, on es fan públiques de manera periòdica les declaracions dels representants.

En defensa del president sortí la portaveu del PP, Mabel Cabrer, qui afirmà que compleix la llei i tornà a dir que l'únic objectiu de l'oposició és "embrutar la vida política", perquè "no són una alternativa de Govern". La popular subratllà que el cas de Bauzá no és el mateix que el de Salom, que el PPdenuncià. I no és igual, segons ella, perquè no afecta el mateix càrrec i perquè, en el cas de Salom, es produïa una facturació entre la seva farmàcia i el Govern. A més, "les circumstàncies econòmiques tampoc són les mateixes".

Cabrer insistí que Bauzá compleix "escrupolosament" les lleis de transparència, apuntà que es féu pública la seva declaració d'activitats i que l'oposició va poder veure la de béns al principi de la legislatura. No considerà necessari que es facin públiques les declaracions dels polítics i advertí que Bauzá fa bé de no entrar "en aquest joc de l'oposició", perquè no en tindrien mai prou.

 

Bauzá insisteix que la seva compatibilitat en el càrrec és "l'única realitat"

 

"No incorr en cap incompatibilitat. Ja ho he dit i així ho torn a dir. Aquesta és l'única realitat". D'aquesta manera es pronuncià el president del Govern, José Ramón Bauzá, en una roda de premsa de l'Executiu al mateix temps que l'oposició anunciava el recurs davant el Tribunal Superior de Justícia de les Balears. El president assenyalà que no volia parlar de cap altre tema que no fos el de la convocatòria oficial, però acceptà defensar la seva compatibilitat, ja que "és un tema d'interès públic". Tanmateix, Bauzá, qui es mostrà tranquil, no volgué entrar en detalls i es limità a insistir en les declaracions fetes fins a dia d'avui. El president, preguntat en dues ocasions sobre el mateix tema, reiterà la seva posició i assegurà que "en cap moment" no ha "incomplert" cap incompatibilitat.

El cap de l'Executiu no tornà a fer ahir cap declaració pública sobre aquesta qüestió i fou la portaveu del PP en el Parlament, Mabel Cabrer, qui sortí en defensa seva després de l'anunci del recurs de PSIB i PSM-IV-ExM. Els populars sempre han sostingut la compatibilitat del president, malgrat que fa dues legislatures denunciaren la consellera Aina Salom (PSIB) per ser titular d'una farmàcia i càrrec públic.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per Perroflauta, fa mes de 10 anys

Lo que no han guanyat a ses urnes ho volen guanyar amb batalles judicials jajajajajaja
PROGRES ANTIDEMÒCRATES!

Valoració:-14menosmas
Per Accelerau!, fa mes de 10 anys

Jaa era ben hora que ho fessin!

Valoració:7menosmas
Per Patricia Roman, fa mes de 10 anys

I encara després de ser president li donaran una bona paga per haver estat 4 anys fent el "paperina" del govern. Quina Barra!
Ho farmàcia o política. Que la tanqui per temps que es dediqui ha això que fa i llavors la reobri, tampoc no es tant difícil de fer....

Valoració:4menosmas
Per Pere, fa mes de 10 anys

No servirà de res, perquè, amb l'antecedent del procés de Salom, que va durar sis anys, haurem de seguir aguantant a Bauzà dins que acabi aquesta legislatura.

Valoració:2menosmas
Per Jo, fa mes de 10 anys

Ja han sortit set catefes de portades a dBalears anunciant el mateix, mem quan s'hi posaran en serio. Que això fa colló.

Valoració:19menosmas
Per Riteta, fa mes de 10 anys

Encara hi ha innocents que es pensen que la justícia no està polititzada...

Aquests de la política, tant els que governen com els que governaven, no fan cap passa per posar-se d'acord i mirar de sortir del clot enfangat en què ens trobam.

Ni pp ni psoE trauran aquestes illes de l'atzucac. Serveixen uns interessos ubicats a fora. Es barallen com a infants de pati per ocupar les cadires. i res pus.

Valoració:12menosmas
Per pep, fa mes de 10 anys

Dos anys han hagut de mester els de l'oposició per dur la incompatibilitat den Bauçà als Tribunals, dos anys o més per resoldre i l'annerot ens haurà destrossat el territori, la llengua i la dignitat,

Valoració:57menosmas
Per tanmateix, fa mes de 10 anys

Simplement, en Bauza hauria de ser inhabilitat perquè és un insult pel nostre petit Pais.

Valoració:31menosmas
Per SOMA, fa mes de 10 anys

Així mateix hi ha qualque servidor públic que governi ací?

Valoració:13menosmas
Per Un Joan de tants, fa mes de 10 anys

La consellera Aina Salom va haver de dimitir, no?
No entenc com ara poden acusar l'oposició d'hipocresia.
El comportament del PP es demagògia pura i escapa a la meva comprensió que algú els pugui votar.

Valoració:36menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente