Matas nomena Carlos Gutiérrez nou senador autonòmic
El Parlament balear elegí ahir amb els vots de PP i UM Carlos Gutiérrez com a nou senador de la Comunitat Autònoma. L'oposició hi mostrà el seu rebuig i recordà que Gutiérrez és un dels imputats en el cas Formentera i que la seva condició d'aforat «blinda» la instrucció en tornar-la a les altes instàncies judicials de l'Estat.
Matas es reunirà dimarts amb el sector turístic per llevar l'ecotaxa
El president del Govern, Jaume Matas, es reunirà dimarts amb el sector turístic per consensuar la retirada de l'ecotaxa i per avaluar la necessitat de millorar la imatge de les Balears i l'estacionalitat. El nombre de participants no serà gaire elevat: representants dels tres consells insulars, la Federació Hotelera, el Foment del Turisme de cada illa, les patronals Caeb i Pimem, i els sindicats majoritaris, a més del Govern. No s'hi ha convocat el GOB ni l'OCB, que prengueren part en reunions semblants del Govern de Progrés. El portaveu de l'Executiu, Joan Flaquer, recordà el «compromís» del PP per derogar l'impost, però que el Govern pretén «el màxim grau de consens possible».
- L’Assemblea de Docents denuncia l’ofensiva contra l’educació pública: menys català, més càrrega laboral i desviació de recursos
- Declaració de guerra: PP i Vox pacten arraconar el català de l'Ensenyament i l'Administració i derogar la llei de Memòria Democràtica
- 15J: Més de seixanta entitats convoquen la manifestació contra la massificació: «Per una vida digna, aturem la turistificació!»
- El PP torna a la doctrina Bauzá
- El Pi: «Prohens ha venut Mallorca a l'extrema dreta per a mantenir el poder»