nubes dispersas
  • Màx: 15.38°
  • Mín: 7.93°

Tres grans alertes i no reaccionem

“L'emergència climàtica és l'activitat a la qual la UE ha de destinar ja més recursos pel bé del futur d'Europa i del món”, ha dit Ursula G. von der Leyen, nova presidenta de la Comissió Europea, a la seva primera compareixença pública. El Govern Balear, per la seva banda, va aprovar a principi de novembre la declaració d'emergència climàtica comprometent-se a actuar contra l'escalfament global amb mesures que inclouen el desenvolupament de les lleis de Canvi Climàtic, Residus i Mobilitat Sostenible.

Segons es desprèn d'un estudi publicat a la revista 'The New England Journal of Medicine' d'agost de 2019, Palma sobrepassa el límit establert per l'Organització Mundial de la Salut de partícules més contaminants, PM2.5, que tenen menor diàmetre, i són més perjudicials per a la salut. Aquest tipus de partícules s'emeten en la combustió dels vehicles dièsel i de matèries fòssils com petroli, carbó i gas natural.

Les Illes Balears és la comunitat autònoma amb major densitat de vehicles motoritzats, gairebé un vehicle per habitant i Palma és la segona ciutat espanyola amb més embossos.

L'era del cotxe privat sembla arribar al seu final, per la seva implicació directa sobre canvi climàtic, pol·lució i col·lapse circulatori. La mobilitat sostenible és energèticament més eficient, pot combinar-se entre sí, consumeix menys espai públic i produeix menys emissions de contaminants per viatger... però se li ha de donar via lliure!

Palma afavoreix la mobilitat dels vehicles de mobilitat personal (VMP) amb una campanya informativa i de normalització del seu ús, sí, però segons la nova normativa de Palma, els VMP no poden circular per carrers que no siguin a 30 km/h i de moment s'està pacificant el trànsit a 30km/h de manera gradual per barris, fins dia d'avui, Sta. Catalina i zona Rafal Nou i Vell i El Vivero.

El carril bici segregat és més segur per a tothom, però s'està fent sobre voravia, com és el cas del carrer St. Matgí. També s'està fent cicle carrer, un itinerari compartit amb vehicles motoritzats, com al carrer Barrera.

L'EMT ha anunciat l'augment del preu del bitllet senzill de bus a gener de 1'5 a 2
euros!

L'actuació dels nostres dirigents, tant europeus com nacionals i locals ha de ser valenta. Ursula G. von der Leyen diu que la UE accepta i es compromet a atendre l'Emergència Climàtica, el Govern també diu estar compromès. Seran capaços d'actuar en conseqüència?

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per sebastia, fa mes de 4 anys

Bon dia, ara podeu sentir aquesta opinió també per la ràdio!

Vos deixam l'enllaç del programa de ràdio Nova Energia Mobilitat sostenible emés a Ona Mediterrània el dia 3/12/2019 a les 19h al 88.8fm:

https://novaenergiamallorca.es/2019-12-03-prog-radio-nova-energia-mobilitat-dbalears-tres-grans-alertes-i-no-reaccionem/

Comentaris: Quetglas i Salom; Continguts: Inacció; diari dBalears, 2019.12.05, opinió, Quetglas i Salom: Tres grans alertes i no reaccianem; Palma supera el límit de partícules contaminants establert per l'OMS; La policia de Palma explica la normativa dels VMP a les grans superfícies; Compte enrere per al tancament parcial de la central tèrmica de Es Murtarar; Delhi, aire irrespirable per a pobres; Palma tendrà 16 autobusos nous abans que acabi 2019; Per quan canviar hàbits en mobilitat?; "Gràcies per aturar, ets el primer ciclista que m'ha deixat passar"; Hem d'exigir als poders públics un transport públic digne, efectiu, capaç i que no acabi a les 10 de la nit, perquè si no, no pot substituir al cotxe privat.

Valoració:9menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente