10 motius per venir a la Diada de l'OCB
Més enllà del discurs de la por arran de l'auge de l'extrema dreta, o per la reconfiguració de la dreta; en el qual han basat principalment les seves campanyes electorals la majoria de les formacions d'esquerres, de manera molt intel·ligent, però que no deixa de ser insuficient; cal tenir clars els nostres objectius per avançar cap a la nostra meta, que no és altra que la de poder viure en plena dignitat a casa nostra, que és casa de tothom qui la vulgui estimar.
Aquest dissabte l'Obra Cultural Balear celebra la Diada per la Llengua, la Cultura i els Drets Civils a la plaça Major de Palma. I cal que l'omplim de gom a gom. Però, per què?
- Perquè el dia de demà els nostres fills i néts puguin viure plenament en català.
- Perquè ens deixem de sentir avergonyits d'utilitzar la nostra llengua habitualment. Sí, fins i tot amb desconeguts.
- Perquè el nostre raper, Josep Valtònyc pugui tornar a casa seva.
- Perquè puguem recuperar la història que no ens varen contar i no quedi cap fossa sense obrir.
- Perquè mai més haguem de tornar a sortir a omplir els carrers de Palma per defensar l'educació en català.
- Perquè aquells que promouen l'odi contra les persones racialitzades, contra les dones o contra el col·lectiu LGTBI no siguin benvinguts a casa nostra.
- Perquè els que tenen catalanofòbia o qualsevol mena de fòbia cap a algun col·lectiu de persones, no sigui benvingut.
- Perquè en canvi, sí que siguin benvingudes totes les persones que fugen dels seus països per començar una nova vida a un altre lloc. #RefugeesWelcome
- Perquè parlar-li en català a un nouvingut és la millor manera d'acollir a algú. És fer-lo sentir com un més de la família.
- I perquè algun dia puguem decidir allò que vulguem ser.
Però sobretot, perquè passi el que passí el pròxim 26 de maig, necessitarem l'OCB, el GOB, el Moviment Feminista de Mallorca, els Joves de Mallorca per la Llengua, Terraferida, els Jubilats de Mallorca, Mallorca Lliure, etc; els necessitarem per salut democràtica, però també perquè amb una papereta no podem dipositar la nostra confiança absoluta a ningú. Ens hem de mantenir vigilants perquè en cada legislatura ens hi jugam molt pel que fa al futur de Mallorca i de la seva gent.
També a Opinió
- La defensa de la llengua de Toni Nadal: «A Mallorca xerram català, no mallorquí»
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- PP i Vox voten en contra d’invertir tres milions d’euros en ajudes a petites explotacions agràries
- Els feixistes reaccionen histèrics contra Toni Nadal: «A Mallorca no parlam català, parlam mallorquí i espanyol»
- El primer tinent de batle de Petra va construir una bodega il·legal
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Deberás buscar otros para que un servidor, se mueva de su butaca.