algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 12°
13°

Una nova economia per a una nova ciutat: exigim corresponsabilitat als sectors econòmics i apostam per la creativitat

Apostar per una nova economia suposa tenir l’objectiu fixat a convertir Palma en una ciutat creativa, mitjançant l’aliança i la interacció dels tres grans agents clau per a l’impuls d’una economia inclusiva i innovadora: la recerca aportada des del capital intel·lectual de la Universitat de les Illes Balears; la creació d’ecosistemes d’innovació impulsats des de l’Administració pública i, en tercer lloc, el desenvolupament d’una economia creativa per part dels agents socials i econòmics de la nostra illa.

És, en aquest darrer aspecte, en què posam l’accent. Crec que els sectors econòmics han de ser partícips de la construcció i la transformació d’un model econòmic amb valor afegit i sense data de caducitat, sempre tenint en compte l’interès general de la ciutat. És imprescindible, per tant, teixir complicitat, alhora que exigim una corresponsabilitat amb el sector econòmic per a avançar cap a una societat més justa, cap a un canvi de model econòmic i social, cap a una ciutat millor.

Això suposa que tots, administracions i sectors econòmics, hem de fer una aposta ferma pel factor humà de l’activitat econòmica; significa, per tant, una clara aposta per l’economia social i solidària. Només amb polítiques decidides i valentes per a impulsar aquest sector estratègic, aconseguirem que les empreses, les cooperatives i les associacions de l’economia social creixin i s’expandeixin. Només d’aquesta manera podem aconseguir que Palma sigui una ciutat més creativa i humana i que impulsi vertaderament un nou model de desenvolupament social més just.

La diversificació de l’economia és fonamental per a no dependre del monocultiu del turisme. Per tant, hem de treballar per a crear diferents pols d’innovació, com és la indústria nàutica del port, reinventant-se i basant-se en els principis de sostenibilitat. La conversió de Nou Llevant també contribuirà a aquesta diversificació, evitant que passi a ser una destinació turística de 10.000 places; el futur districte creatiu hauria de ser nova centralitat de la ciutat, referent cultural i del sector de la innovació, per a impulsar i dignificar el sector cultural. En aquest espai, es concep també la gastronomia com a motor d’activitat econòmica sostenible, de proximitat i amb identitat, com a eina d’enfortiment de la xarxa de consum i distribució del producte local, i d’exportació de coneixement.

Així mateix, reivindicam el petit i el mitjà comerç per a convertir Palma en la millor botiga del món. Els empresaris i les empresàries del petit i mitjà comerç, que formen una part essencial de la nostra economia, donen vida i cohesionen; són l’ànima dels barris i dels pobles de Palma.

Entre tots i totes aconseguirem fer progressar Palma i la ciutadania cap a un canvi real de model econòmic i, per tant, de model de ciutat. Estimam Palma.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per t, fa mes de 6 anys

creis sr BATLLE,que l,ajuntament no hi té res a veure,amb aquesta SOLL ANOMENADA PLAYA DE PALMA,per part dels ignorants.
Creis SR ANTONI NOGUERA,que emaya,emt i policia local,han cumplit ni tán sols mínimament amb S,ARENAL.

Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente