Els hotelers llancen la campanya 'Tourist, go home happy' amb la intenció de contrarestar les multitudinàries protestes contra la turistització
El president de la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM), Javier Vich, ha reivindicat aquest dilluns que Mallorca «és i serà una terra hospitalària i d'acollida», en referència als turistes, i ha llançat una campanya d'agraïment adreçada als visitants que trien l'illa com a destinació turística, que es difondran en tanques publicitàries i altres suports.
També a Illes Balears
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Campanya d’ensabonada a la monarquia espanyola (espòiler: la pagam entre tots)
- [VÍDEO] Arran mostra l’acció contra la Conselleria i crema fotos de polítics i hotelers
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- La universitat ultracatòlica CEU desembarca a Mallorca
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Molts de psicòlegs apuntarien que és tant negatiu el "tourist, go home happy" com una pintada d'Arran i, a més, arriba a més persones. En primer lloc, reforça la distinció entre local (que té una llengua que en aquest cas no comparteix) i "tourist" (res de "my friend" o "dear"); en segon lloc "happy" però "go home", , per últim, si algú no s'havia assabentat de l'acció d'Arran té la dels hotels que s'hi nota que és una reacció a una altra campanya que molts coneixeran gràcies a l'esforç dels hotelers per difondre-hi la reacció. En definitiva, la persona creativa, o la IA, i les que l'han autoritzada han fet més publicitat a Arran, que en aquest cas hauria de donar les gràcies als hotels, que d'una manera o una altra diuen "tourist, go home". De fet, tots som humans i no crec que ningú no desitji, ni a Arran ni a cap plataforma contra el turisme, que el turista torni a ca seva "unhappy". Totes firmarien 'tourist, go home happy, (but go home)". Hagués estat una campanya més hotelera "tourist, welcome to home". Si ha estat una IA podria ser que hagi estat atacada per Arran fins a obtenir un "tourist, go home" per part del hotels i si ha estat una persona demostra l'hàbit de fer les coses amb un familiar o amic, sense importar tant el resultat, idò interessa més que el familiar o amic t'ho fa de franc o a bon preu. En definitiva, en bon castellà, que queda millor en aquest cas: "Los hoteles mallorquines: tourist, go home (y que sean felices)".