algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 11°
16°

Conflicte taxi: manca de diàleg

Aquesta setmana hem viscut nous esdeveniments relacionats amb el conflicte obert entre la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat i el sector del taxi de Mallorca.  El conseller Marc Pons ha aconseguit el que mai no hi havia passat amb aquest sector del transport públic: unir-lo! El motiu?, la posada en funcionament d’una sèrie de noves línies d’autobusos regulars que uniran l’aeroport amb cinc destinacions turístiques de l’illa.

Un govern que fa gala de primar el diàleg i la transparència, no l’ha practicada en aquest cas, trobant-nos amb més de tres mil famílies en peu de guerra.  I només quan el conflicte semblava imminent es posaren en funcionament els canals de la negociació.  

És dolenta la iniciativa de millorar la comunicació dels nostres pobles i ciutats? Evidentment que no, de fet és una de les grans assignatures pendents a la nostra comunitat. La millora de la xarxa ferroviària o poder comunicar “dignament” dues poblacions qualsevol de Mallorca que disten 4 o 5 quilòmetres entre elles, mai no ha estat resolt.

Però el que aquí ha fallat són les formes, el transport públic a Balears és un delicat equilibri que dóna feina a multitud de treballadors: taxis de Palma i Part Forana, línies regulars, autobusos discrecionals, VTC, rent-a-cars locals i multinacionals, EMT, etc.  tocar mínimament qualsevol d’aquests col·lectius afecta directament a la resta i per això abans de dur endavant qualsevol projecte s’ha de dialogar molt i consensuar al màxim. Aquí és on ha fallat la Conselleria no comptar amb el sector del taxi mallorquí abans de portar endavant, quasi d’amagat, el projecte de millora de la connectivitat de l’aeroport.

Què es pot fer en aquestes alçades del ja més que evident conflicte? Asseure’s amb el col·lectiu i acordar com i quan es poden portar a terme els projectes que impliquin canvis sobre la mobilitat. Sense oblidar tenir present que tenim l’assignatura pendent de la millora de la mobilitat dels mallorquins abans de començar amb la dels visitants. Perquè no oblidem els grans beneficiats de les noves línies són els turistes i no tant els residents i el que és segur és que millorant la mobilitat dels mallorquins alhora millorarem la dels visitants,  a l’inrevés aquesta afirmació no sempre funciona, tal com estem podent comprovar.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per xisca, fa mes de 7 anys

Aquí el que prima es l'interes colectiu i no crec que el turista de tot inclos dels mesos d'estiu que es al que pareix que va dirigit aquest regal vía imposts dels ciutadans ,sigui al que se li hagi de donar prioritat.

Valoració:0menosmas
Per Maria, fa mes de 7 anys

Totalment d'acord. Primer els residents i desprès els visitans . No al reves.
Molt ben escrit.

Valoració:1menosmas
Per Antoni Torrens Oliver, fa mes de 7 anys

Molt bon article i ben d'acord que hi estic ambbtot lo q ha escrit .

Valoració:2menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente