Tom i Jerry (i Bauzá)
07/01/14 0:00
Segurament, la majoria de persones que llegiu aquest article, teniu present una imatge ben habitual en les sèries de dibuixos animats. Si més no, en les sèries que s'usaven quan els que ja tenim canes miràvem aquestes produccions. La imatge que tenc present ara mateix correspon a la pel·lícula “Tom i Jerry”: el moix corr, s'acaba el terra i l'animal continua corrent en l'aire... fins que mira cap a baix i se n'adona que mou les cames damunt el buit. És aleshores quan cau, precisament quan mira i pren consciència de la seva situació.
- El 78,5 % de les famílies de les Illes Balears varen triar el català com a llengua a l'escola
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
- Reclamen el desallotjament de dos edificis històrics de Palma, ocupats pel Ministeri de Defensa i per la família reial espanyola
- Un grup de joves menorquins responen a les provocacions espanyolistes durant l'acte de Ses Avellanes de les festes de Sant Joan
- L'Ajuntament de Palma demana la destitució immediata del regidor de Mobilitat
16 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
sí Tomeu mos pots dir "formenterers", no és incorrecte, però sincerament mos estimam més que mos diguis formenteRENCS. Salut i independència des de sa Pitiüsa menor
Exacte! I en Baussà en pegar s'esclat, caurà damunt ses figueres de moro!
@marbosch y @ALM, tiene guasa que vuestros comentarios negando las subvenciones catalanas quedan rodeando un banner publicitario pagado por la Generalitat. De todas maneras, esto de la subvención ha ido muy a menos. Entre que se acaba el dinero público, y que CiU está más por cobrar comisiones que por pagarlas, así os luce el pelo. Os andáis prostituyendo a bajo coste. Solo hay una cosa más triste que vender tu tierra al invasor, y es hacerlo por poca recompensa.
Que no ens imposin el bilingüisme també en aquest fòrum: deixem sense respondre ni valorar els comentaris escrits en la llengua cooficial distinta del català o LEPE (Lengua Española Propia de España i del mundo mundial...). I si podem evitar de llegir-los, millor. Demostrem, amb fets, que aquí l'idioma foraster no és útil ni necessari.
Tom y Jerry (y Tomeu Marti). Te faltó Dumbo, El Pato Lucas, Correcaminos, La Sirenita, Pepeye y Magoo.
Molt bon article.....l'has clavat a n'aquest pellasso de'n Bauzà. Marbosch, totalment d'acord.
Molt ben dit, Marbosch. Els catalanistes mallorquins no rebem ni hem rebut mai subvencions del govern català, però els forasters i mallorquins catalanòfobs no poden comprendre que defensar la nostra llengua es faci per dignitat i per convicció, sense guanyar-hi cap dobler. És que per defensar el castellà i voler fer desaparèixer el català cobren, i passa allò de "piensa el ladrón que todos son de su misma condición"?
Enhorabona, Tomeu! Branca als invasors madrileñufos! Prou de feixisme foraster!
Si el madrileñufo forasterín no fos tan feixista els seus escritetxos (no em digueu que no sembli que els redacti un adolescent ) podria arribar a fer una mica de gràcia, per`dissortadament es perd pel camí amb el seu fanatisme, mala educació i manca de cultura, i no fa res més que oi.
Si llegiu molts comentaris sempre fan referència al mateix tema: les suposades subvencions que reben els catalanistes. Idò ho podem dir ben clar i ben alt: els catalanistes i els balears no rebem subvencions, les pagam nosaltres mateixos amb els nostres guanys i impostos. Per altra banda hem de recordar que Balears i Catalunya sí subvencionen, i molt bé, totes les regions d'origen de tots els forasters que es dediquen a insultar-nos en els foros: Andalusia, Extremadura, Castilla ...; el que haurien de fer és, com a mínim, callar, i després donar les gràcies; perquè si en aquests moments Catalunya, País Basc i Balears fossin independents fins i tot Madrid demanaria la independència i ja veuríem com acabaria la resta de regions origen d'aquests que es dediquen a insultar i escupir a la mà que els dóna menjar. Per cert, i parlant d'educació, quan un va a casa d'altre parla amb la seva llengua i aquest és un medi en català, ho dic per en Jaume i en Mallorquín (segur que són forasters) que sempre s'expressen en LEPE (Llengua Espanyola Parlada a Espanya) i que aquí demostren la prepotència de tota aquesta guarda de forasters maleducats que ens ha vengut.