Que els nostres fills acabin l'ensenyament obligatori amb el domini de tres idiomes és el que deia el programa del PP i el desig majoritari d'aquesta societat. Però el Govern, que basa tota la seva ideologia en quatre frases fetes i dos conceptes mal assimilats, ha decidit allunyar-se del sentit comú i sacrificar l'educació d'una generació (a més de la pau social, però això encara els importa menys) per mantenir en tensió el seu electorat més cridaner i, de pas, esmicolar l'igualitarisme en el qual arrela l'escola pública.
Ja no es pot dir més clar: no hi ha professorat preparat per fer àrees no lingüístiques en anglès ni material didàctic adient ni alumnes per seguir-les ni, molt menys encara, progenitors per compensar a casa les mancances de l'escola baussiana. Per tant, i perquè no són tan bàmbols com per no saber-ho, l'anglès és l'excusa per acabar amb la catalanitat de l'ensenyament.
Només un indocumentat afrontaria una majoria parlamentària amb la majoria de la comunitat educativa des del convenciment de tenir un mandat popular tan clar. Però, després de comprovar en les planes de La Razón la capacitat d'expressió escrita del president, és lícit pensar que el nivell de la seva comprensió escrita pot jugar-li una mala jugada i segueix convençut de tenir aquesta majoria social, tot i haver llegit les xifres electorals, les dades de tria de llengua dels pares i la multitud de manifestacions contràries a la seva voluntat. És la diferència entre llegir i entendre.
Mentre sindicats i partits plantegen la guerra contenciosa sobre el decret de Llengües, qualcú hauria de començar a pensar en la responsabilitat penal de qui prevarica i fa lleis inaplicables i contràries al manament constitucional. Aquí alguns exemples de la Constitució de paper mullat:
Article 27
2. L'educació tendirà al ple desenvolupament de la personalitat humana en el
respecte als principis democràtics de convivència i als drets i llibertats
fonamentals.
5. Els poders públics garanteixen el dret de tots a l'educació, mitjançant una
programació general de l'ensenyament, amb participació efectiva de tots els
sectors afectats i la creació de centres docents.
7. Els professors, els pares i, si escau, els alumnes intervindran en el control i
gestió de tots els centres sostinguts per l'Administració amb fons públics,
en els termes que la llei estableixi.
Es domini de tres idiomes és es desig majoritari d'aquesta societat, sí, però si poden ser encara més molt mellor, però si han de ser tres no haurien de ser necessàriament català, castellà i anglès sinó que ben bé podrien ser català, basc i francès, o català, àrab i italià, o català, occità i berber, o català, sard i alemany, etc.