Els darrers dies han sovintejat opinions de polítics sobre l'estat de les autonomies. També el professor nacionalista Guillem López Casasnovas s'hi referia despús-ahir. Tenen raó. S'ha de fer alguna cosa. Això és un festival caríssim, ineficaç en molts de casos, patètic en no pocs d'altres, on tothom vol ser com el papà estat o les mamàs autonomies serioses. Aquí qualsevol creu necessitar una televisió autonòmica, fer teatres que estaran sempre buits, poliesportius tapats i piscines climatitzades sense clientela -una dada: climatitzar una piscina de magnitud olímpica costa mil euros al dia d'energia: facin vostès el comptes sobre quant ens costen totes- i auditòriums que només s'omplen el dia de la inauguració. I, per suposat, els presidents que començaren anant a peu pel carrer -com aquí Gabriel Cañellas- ara ja "necessiten" -els seus successors- cotxes oficials i escortes, amén dels seus consellers que també, pobrets, han d'anar manats a compte públic; i naturalment com que són tan eficients tots han hagut -com a Balears, líder en això- de crear infinites empreses públiques per tapar millor la corrupció.
Ho deia despús-ahir el nacionalista economista López Casasnovas: "L'estat de les autonomies és insostenible (...) Les demandes que hi havia (d'autonomia) no eren simètriques, no eren iguals, però el globus s'ha inflat per tots igual. Es varen crear regions (autònomes) i l'estat els va donar corda per diluir les nacionalitats històriques (...) És viable l'estat de les autonomies (només) si es recondueix. S'ha de restaurar la idea original de la Constitució que hi ha regions i nacionalitats (...) és a dir un tractament asimètric". Sí, són paraules diferents a les dites per Zapatero o, encara més, de les d'Aznar, però en el fons tots tres, i tants d'altres, el que diuen és allò que és de sentit comú. S'ha de fer qualque cosa perquè sobren autonomies. De fet, sobren totes manco el País Basc i Catalunya. Tornem a citar el millor i més perspicaç -profètic fins i tot- polític que ha donat la nostra regió: Alejandro Jaume. Escrivia que l'autonomia política només valia per a regions-nacions com Galícia, el País Basc i Catalunya -ara Galícia ens la podríem estalviar- però no per a la resta i sobretot no per a Balears, on seria engreixar encara més el caciquisme. Profeta: la va encertar. Aquí l'autonomia ha servit sobretot per escampar i massificar la corrupció (antigament, caciquisme), contaminant tant la societat que ningú no té capacitat de resposta, i sobretot no en volen tenir tots els partits amb representació parlamentària, agermanats en no fer res contra la corrupció.
Com es pot reconduir l'estat autonòmic? Només hi ha una manera. Tancant-lo. Ja ho deia Josep Melià (i Pericàs) en una de les darreres entrevistes concedides, si no la darrera, abans de morir. Ell, que era nacionalista, reconeixia que arribaria el dia que per les pròpies contradiccions del sistema (amb desset autonomies demanant i demanant, gastant i gastant) s'hauria de tancar el procés. En efecte, només així es podria no tornar del tot enrere, que no és possible desgraciadament, però sí llimar competències que sobren a les autonomies de la senyoreta Pepis -Balears, sense anar més enfora- i, sobretot, fermar en curt a totes perquè les despeses siguin lògiques i no els desbarats que per exemple aquí ens hem acostumat a veure, patir i pagar.
Sobren autonomies
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
COMENTARIS
Vull creure que ja no queda CAP CATALÀ que en aquestes alçades (500 anys són més que suficients per treure's la imbecil·litat de les orelles i veure la magnitud de la tragèdia) no TINGUI CLAR que la DEMOGUERRA castellana s'està posicionant en el tauler del GRAN COMBAT FINAL (democràtic però amb lleis castellanes) (NO ÉS FIGURAT) i que ja a cara descoberta els propers mesos i 2-5 anys l'â€Armada democràtica†castellana se'ns llençarà a sobre que ni les veurem passar. IMPORTANTÍSSIM: AVÍS A TOTS ELS CATALANS (ALARMA DE XAFARRANTXO), CAL EXIGIR LA INDEPENDÈNCIA. De no fer-ho serem testimonis passius de la nostra destrucció. Ara ens robaran, immolaran els nostres bancs, posaran entre les cordes La Caixa, es petaran les CCAA i sense poder econòmic ni financer ens robaran les poques grans empreses. La resta..llengua i cultura...va de la mà. En altres temps la guerra alçava muralles i esmolava les armes. Ara només tenim el poder del poble. O INDEPENDÈNCIA O AUTOIMMOLACIÓ. NOTA: Porto anys seguint el debat i ja res m'espantava, però ara només sento impotència al veure que els catalans se n'enfoten del conte del llop. Ja no sé com dir-ho. ALARMA! FOC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AFEGEIXO: És molt català assentir amb el cap i dir amb to d'encenall "Quanta raó" "Els castellans ens volen mal""Som un poble oprimit" In aeternum.... Les guerres no es guanyen amb la boca, es treballen amb fets concrets: Exigint Independència. Tota la resta foc d'encenalls. I primer avís: Quan el Procés s'iniciï ves a saber si encara ens queda La Caixa....CATALANS!!! TEMPS, TEMPS, EL TEMPS ENS VA A LA CONTRA.
NOTA: També és molt català presentar-se com a pacifista, que els catalans ho som, però el problema és que ELS CASTELLANS NOOOOO!!!! Les guerres ja no es fan amb tancs, es fan nacionalitzant bancs, caixes, empreses, enfonsant l'economia catalana, intervenir la Gencat, recentralitzant autonomies, competències, anul•lant el català....CAL VEURE SANG PER ADONAR-SE QUE ESTEM EN GUERRA, DEMOGUERRA????
Completament d'acord en suprimir les autonomies......com a primera passa cap a l'independència.
Pues claro que sobran autonomias y sobran miles de nominas de asesores, chóferes, cargos de tal y de cual, de quita y pon, de concejales, de políticos, seguro que si hicieramos balance del numero de salarios que resultan de la suma de las comunidades autónomas, nos tiraríamos de los pelos, pero ojo, ahí estan eh, hacen falta.
Un unico país, un unico gobierno (da igual el color, pues todos son iguales), y centralizado en su capital. Aunque se que estoy soñando, puede que estuviera bien.
Aunque bien pensado, nos volveríamos todos provincianos, ohhhh, ni existiría el Pais vasco, y mucho menos las soñadas paisses catalanes.
Que ironico no creen
Es evident que l´Espanya autonomica es un invent per aigualir les reclamacions de Euzk i Cat. Aixo ja es veia que era un bunyol. Madrid, Ceuta, Melilla...Etc comunitat autonoma!!!!. Al final han fet tots els disbarats que´ls hi ha vingut en gana. Banderas, himnes, dias de la regio...Estatuts com el de Valencia que diuen en un apartat que ells demanaran lo que es concedeixi a altres autonomies - referencia clara a Catalunya - . Van crear autonomies artificials dojo. Van admetre una inmigracio massiva que ara el hi sobra, van demanar prestecs i deute que ara no poden pagar.....!Quina clase politica mes inutil i deplorable!!. I aquets son els que portan el pais. Aquets son els que ara no volen autonomies
regeneración democratica, vostè escriu en castellà en un diari de llengua mallorquina o catalana pel que no crec sigui de ses illes, en tot cas és vostè un espanyol afincat a les Balears i molt intolerant envers la llengua dels mallorquins i catalans, aquest diari és per tothom qui el vol llegir i majoritàriament per a catalanoparlants, és vostè qui hauria de visitar diaris en la seva llengua castellana i deixar per altres persones aquest apreciat diari en el que tan sols els castellanoparlants veniu a fer gresca.
Muy bien, Blandiblue, pero este diario es de Baleares y para Baleares
Los catalanes ya teneis el avui para vuestras cosas...
Agur!
Els catalans hem d'independitzar-nos i deixar els espanyols que puguin seguir tenint l'estat centralista que desitgen, no ens hem de capficar en que segueixin depenent dels nostres diners, els eduquem en una vida senzilla i sense esforç, d'aquesta manera mai es faran grans i seguiran depenen de noltros.
El problema no són les Autonomies, siguin una o 17. Encara que Espanya fos un estat centralista on només es xerràs el castellà, li passaria el mateix: el tarannà espanyol és que són uns vagos i uns aprofitats de la vida i d'un nivell cultural baix i de poc amor cap a la natura.
Esper i desig que totes les terres de l'Estat Espanyol siguin conquerides per persones més decents que noltros o que ells.
Espanya és un merda grossa o 17 merdes mitjanes. Els seus habitants fan fàstic i el futur d'Espanya és desaparèixer, possiblement els xinesos se la quedaran i els 4 espanyolitos que hi quedin, veuran i sentiran que és el que la teva cultura sigui trepitjada per una panda de pillats, només es podrà xerrar castellà a la intimitat.
Amb això no estic diguent que els xinesos siguin més decents que noltros, però si els seus moixos.
ESCLAR QUE SI QUE SOBREN AUTONOMIES!!!!
I FALTEN PAÏSOS CATALANS!!
CONTRA L'OPRESOR ||*||
Espanya se'ns hauria d'independitzar...
Ens parasita i això ens fa anar magres sense necessitat.