Trist ZP, irritant Rajoy
El segon gran debat de la campanya més televisiva no deixà sorpreses. Els dos aspirants a president del país se'l prepararen més a consciència escènica. Per ventura no estaven tan nerviosos com la primera vegada. No hi hagué mirades extraviades cercant el cronòmetre "perquè el tenien davant, sota la taula", s'interromperen més i més repartidament, la posada en escena va ser més bona i plàsticament donaren el que s'esperava d'ells per a l'espectacle televisiu. El qual, vista l'audiència registrada pels dos debats, ha estat un èxit enorme. El primer fou seguit per quasi 13 milions d'espanyols, amb un 57% de share, mentre que el de despús-ahir quedà amb un milió manco i el 55%. Uns registres que qualsevol programador mataria sa mare per assolir. La baixada d'audiència del segon és mínima si es considera el tema del programa. Bastant menor al que alguns apuntaven que podia passar a causa d'un suposat desinterès sobtat de la ciutadania. En absolut. Si quelcom ha donat de si l'experiència d'aquesta campanya eminentment televisiva a dos és que la gent s'interessa per la política o, si més no, per les eleccions. Cal anar-se'n molts d'anys enrere per trobar que durant les dues setmanes de campanya la gent parli de política pel carrer, bars, restaurants, taxis, busos... Ha estat gràcies als dos debats. Un programa que és vist per 5'5 de cada 10 ciutadans que miren la televisió en horari de màxima audiència és un fenomen sociològic. Obliga. Perquè l'endemà i els dies posteriors tothom en parla, i fins i tot aquell que no l'ha vist en sent inexorablement la conseqüència perquè algú "més d'un" n'hi parla, amb la qual cosa l'efecte bolla de neu està assegurat. Ja ho dic: els somni d'un programador. Pel cas, el somni dels estrategs polítics. Però de quins: del PSOE o del PP?
També a Opinió
- Recollida de signatures contra la macrourbanització de Palma
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- Oferta milionària per a comprar la plaça de toros de Palma
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Els hotelers llancen la campanya 'Tourist, go home happy' amb la intenció de contrarestar les multitudinàries protestes contra la turistització
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.