cielo claro
  • Màx: 33°
  • Mín: 25°
31°

El forat d'Obres Públiques

Tot i que esperada, la notícia que el deute de l'antiga Conselleria d'Obres Públiques del Govern Matas arriba als 500 milions d'euros suposa, ben clarament, la constatació de quina va ser l'antiga política d'infraestructures del PP: fer moltíssim sense pagar quasi res i deixar el deute per a la següent legislatura. Així es varen fer autopistes, metros i estacions intermodals. Els dirigents populars calculaven que les espectaculars construccions els asseguraven la victòria electoral, després ja es preocuparien de pagar. Aquesta era la tècnica estrella del seu màrqueting electoral, però s'equivocaren. Molts ciutadans intuïren que darrere d'autopistes i de metro es produirien grans moviments urbanístics. I això passà en feus fins aleshores tradicionals del PP, com Campos i sa Pobla, als quals s'aproparen les autopistes i que visqueren un espectacular increment d'edificacions de pisos. El resultat ha estat que el PP ha perdut el Govern balear i, curiosament, ajuntaments com el de Campos o sa Pobla, i Palma, on el metro havia de ser, en teoria, una allau de vots per al PP. Els fets demostren que les eleccions de maig foren un exercici de maduresa de la ciutadania, la qual tenia davant els seus ulls un autèntic enfilall d'obres públiques, però veia que ni s'havien pagades i que tampoc anaven en defensa dels interessos generals per a la preservació del país. El PP es va seure damunt la seva pròpia baioneta a l'hora de formigonar sense pagar. Ara el mal tràngol és per al Govern progressista i per al conseller Vicens, que ha d'afrontar un deute descomunal.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.