A pedals
Sevilla s'ha afegit fa no res al club de les ciutats que ofereixen un parc municipal de bicicletes "anomenat «Sevici»" com una alternativa més de transport públic. Ho publicita com a tal "«transport públic individualitzat»", i el sistema és pràcticament el mateix que han implantat a París "«Velib»" i Barcelona "«Bicing»" també enguany. La ciutat andalusa hi destinarà dues mil cinc-centes màquines; a Barcelona n'hi ha mil cinc-centes, amb previsions d'increment "aquest cap de setmana hi ha hagut un ús massiu d'aquest transport per arribar a les platges de la ciutat"; a París, vint mil. Lió, Oslo i Estocolm són algunes altres grans capitals on els pedals formen part de l'oferta del 'transport públic'. Amb cometes, perquè aquest sistema transgredeix d'una manera evident el que tradicionalment hem anomenat així. L'ajuntament "directament o a través d'una empresa subcontractada" ofereix al ciutadà la possibilitat de desplaçar-se pel seu compte, sense saturar el trànsit, i també sense la incomoditat que suposa per molts no saber on han de deixar la bicicleta quan arriben a lloc. És evident que els poders públics no pedalaran per tu "tampoc condueixen, com s'ha encarregat de recordar-nos la campanya de la Direcció General de Trànsit", però, a la vista que la bici és un recurs al qual recorren cada vegada més ciutadans, i que té més avantatges que inconvenients, per què no donar-li un impuls potent?
- PP i Vox voten en contra d’invertir tres milions d’euros en ajudes a petites explotacions agràries
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
- La defensa de la llengua de Toni Nadal: «A Mallorca xerram català, no mallorquí»
- L'Ajuntament de Palma demana la destitució immediata del regidor de Mobilitat
- L'’ambaixador cultural’ nomenat pel PP de Cort diu «que le follen a España»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.