N'hi ha que pesquen en la mar bruta
Comencen a sorgir raonables dubtes sobre la idoneïtat d'alguns dels vaixells que solquen aquests mars tan delicats. Dubtam de la bona pràctica empresarial, que només cerca el benefici sense importar-li els problemes mediambientals que l'activitat tan potencialment perillosa pot provocar. Però encara dubtam molt més dels nostres governants, en els quals hem delegat la vigilància del que és fràgil patrimoni comú. Dubtam; perquè no actuen amb el rigor necessari, condicionats com estan pels oligopolis que controlen aquesta activitat. No sabem quin percentatge de complicitat han establert o si, en realitat, no poden anar més enllà en l'aplicació seriosa de la prevenció perquè el transport de mercaderies per via marítima és una activitat imprescindible que s'aturaria i causaria greus problemes a la ciutadania, si s'aplicàs una legislació pròpia de països avançats i preocupats pel medi ambient. Si és així "i jo m'ho tem" almanco se'ns hauria de tractar com a majors d'edat i explicar-nos clarament que mantenir en funcionament aquestes bombes contaminants és el preu a pagar per tenir els productes al portal i a un preu raonable, tal com exigim. Les catàstrofes anteriors serviren per elaborar una legislació europea molt més exigent en qüestions tècniques. Una legislació que s'aplica amb màniga ampla, quan s'aplica, com hem vist reiteradament.
També a Opinió
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- Milers de persones clamen a Palma: «Davant la turistificació de les nostres vides, trobaran un poble combatiu»
- L’STEI denuncia que la manca d’aspirants a oposicions és una mostra de «la crisi de la docència»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.