De pors i mancances
Si fa un any ens regiraven les imatges dels assaltants a les tanques de Melilla, avui ens bombardegen amb cayucos i notícies des de les Canàries. Territoris fronterers, punts de contacte directe entre aquest Nord i aquell Sud. O entre aquest benestar i aquella pobresa... Fa anys, de fet, que l'estiu fa propici que els papers ens hi interessem; així mateix deu ser vera que l'arribada s'intensifica, tot i que també sembla lògic pensar que aquesta irrupció incontrolada de què es queixa el Parlament canari és una realitat mes a mes, tot l'any. Un diari català publicava una vinyeta en què es veien dos o tres cayucos amb un grup d'homes remant, mentre a la vorera, esperant per partir, hi havia una multitud de gent preparada per fer-se a la mar: hem assumit -més ens val- que la immigració il·legal és inexorable. I que el gran repte pels governs europeus és gestionar-la. O fer veure que es gestiona: ahir Rodríguez Zapatero repetia que no hi ha cap possibilitat de quedar per als qui entren il·legalment a Espanya, una idea llençada dilluns per la vicepresidenta i que alguns mitjans van interpretar com un enduriment de la postura de l'executiu central. Un missatge destinat a tranquil·litzar aquells -molts- que al carrer, al taxi, al bar, al mercat -no cal obrir gaire les orelles per sentir-ho- bramen o diuen amb la boca petita, des de fa molt de temps -molt de temps, realment- que la cosa està molt malament i que on anirem a parar. En aquest sentit demostren, els il·lustres governants, allò que es diu: per prudència o per estratègia, les formulacions polítiques sempre van al darrere del carrer. L'esquerra governant ja pot dir que no hi ha opció per als clandestins sense que se'ls qualifiqui de neocons -«progressistes aclaparats per la realitat», recorda la primera definició d'aquest terme que ha fet fortuna- i, a més, ha de neutralitzar el discurs de la dreta. Paral·lelament, anuncien ajuts per acollir els qui arriben en situació irregular: una manera de poder esgrimir després dades que els situïn una miqueta a l'esquerra... En aquest sentit, l'aparell de comunicació de l'executiu continua demostrant que funciona com un tro. I la dreta? Zaplana culpa el govern de la situació, però aquest sí que està aclaparat per la realitat. L'oposició ha perdut la roda i no té referents; l'atac sistemàtic ja no pistona, almanco en aquest àmbit.
També a Opinió
- Sóller: Un metge malmena una pacient catalanoparlant i li diu que com que ha vengut de fora, no està obligat a entendre-la
- Brutalitat policial a Palma: surt a la llum el vídeo de l’agressió a una jove per part de la Policia espanyola
- Els arquitectes de les Balears alerten dels perills de construir en rústic: «Serem un decorat de cartró pedra on serà difícil viure»
- Educació abonarà uns 35 milions d’euros als docents en compliment de la sentència que dictamina el retorn del 2,9 % a les nòmines
- Marta Sastre, víctima d'una agressió trànsfoba: «L'agent em va agafar del coll, em va tirar a terra i em va dir 'Ahora ya no eres tan valiente'»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.