cielo claro
  • Màx: 26°
  • Mín: 17°
16°

Entesa per al transport públic

Si és lògic que el Madrid de Zapatero no vulgui saber res del finançament de les macroautopistes del Govern Matas, ja que suposen una gran destrucció del territori i prioritzen el transport privat sobre el públic, pel mateix raonament ha de ser molt receptiu a la potenciació del ferrocarril a les Balears. Aquí no es tracta d'asfixiar l'Executiu balear del PP simplement per entorpir qualsevol iniciativa política que emprengui. Aquí es tracta de donar una lliçó de coherència i de donar suport, obert i decidit, a totes les iniciatives que vagin a favor d'un arxipèlag equilibrat, sostingut i que pugui mantenir el seu encís. I el ferrocaril és una estructura viària perfectament integrable en aquest objectiu. Mentre fan por les Balears del «tot inclòs», de les autopistes amples i despersonalitzadores farcides de vehicles i, en definitiva, de la manca de respecte envers el territori, resulta encoratjador i il·lusionant pensar que es pot potenciar el tren.

Una bona xarxa de transport públic (en la qual no s'hauria d'oblidar el tramvia per a Palma) és una aposta per l'esperança, per somiar encara en un país que pot mantenir la personalitat que li queda, que encara no ha caigut del tot dins l'alienació i l'uniformisme. La bogeria de les autopistes trenca l'amor a la terra, que un dia va ser única al món. Madrid ha de ser generós amb el pròxim conveni del ferrocarril. Li ho deu a unes Balears que han patit un vergonyós espoli (interior i exterior) durant dècades.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.