És molt preocupant la iniciativa del PP de crear una «formació cultural comuna» a les escoles de les comunitats on governa, centrada sobretot en les assignatures d'Història i Geografia. Tot i que els populars volen mantenir les «especificitats» de cada autonomia, el cert és que s'intueix un clar intent de tornar a l'antiga historiografia centralista i uniformista de los Reyes católicos y la expulsión de los moriscos, la evangelización de América i los últimos de Filipinas. Una mitologia bel·licista i expansiva que ha estat una de les principals causes de la descohesió interna de l'Estat espanyol i de la seva incapacitat durant segles per crear un conjunt de societats justes i igualitàries, desenvolupades i cultes. Només des d'una profunda autocrítica respecte del passat serà possible edificar un futur comú com a conjunt de nacions lliures. Tornam a la vella mitologia imperial de la cruz y la espada? És la pregunta que ha de respondre el PP, immers en duríssims atacs contra la reforma de l'Estatut català, que produeix fundats temors sobre quina història vol ensenyar. És comprensible que cada partit vulgui impregnar el sistema educatiu de la seva ideologia. Però també ho és que des d'una òptica progressista es mirin amb desconfiança aquestes iniciatives. No es pot ensenyar història de manera partidista perquè això acaba per alimentar el fantasma de les dues espanyes, que, o se supera o serà un trauma que perdurarà per espai de generacions.
L'Educació a les comunitats del PP
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
Comentaris
De moment no hi ha comentaris.