Magrana oberta
Quan s'entra per bab Xarqui a la ciutat murallada de Damasc, el carrer és un continu desplegament de mil sensacions noves que estiren la curiositat del caminant. Hi ha botigues que venen les coses habituals que solen comprar els turistes -si n'hi hagués, de turistes-, l'oferta també inclou algunes antiguitats que fan camins per històries molt fascinants. Potser seran icones de coure i esmalt que, un cop que han vist centenars de pregàries i devocions, esdevindran elements decoratius que se n'aniran qui sap on. També es pot trobar la minuciosa cal·ligrafia d'algun vell Alcorà i altres llibres sagrats que, amb dos o tres-cents anys damunt les seves pàgines quasi transparents, han anat de mà en mà al mateix temps que envellien els bons relligats en pell. A voltes el mostrador d'un establiment ben petit crida l'atenció i al final es comprova que al seu interior és possible trobar-hi perles de vidre i figuretes de velles històries fenícies.
També a Opinió
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.