Jacint Verdaguer

TW
0

Els veïns del carrer Jacint Verdaguer i de Son Fortesa estan enfadats per les obres de soterrament del tren, pel projecte de corredor del tren i, sobretot, perquè a la part superior del carrer soterrat s'hi ubicaran quatre carrils per a cotxes. És a dir, la macrosaturació continuarà desbocada a l'eixample de Palma, on la concentració de població i vehicles comença a ser angoixosa. La sospita és que darrere de la nova «avinguda» asfaltada arribin els interessos immobiliaris i la construcció de més i més finques de pisos (avui per avui caríssims) que arribin fons a la tradicional barriada dels Hostalets, que gaudeixen d'una tipologia molt especial i característica. Tota la zona està alarmada. Amb una planificació mínima i pràcticament sense estudis de població, Govern i Cort s'embarquen en la transformació d'una part de Palma ara per ara xapada per una via de tren. És lògic que la gent estigui preocupada. L'Eixample de Palma ha tingut un creixement molt desigual, segons diferents plans generals, i el resultat ha estat una alarmant manca de zones verdes i de problemes de tot tipus.

A això s'ha d'afegir l'espectacular increment de població dels darrers sis o set anys, l'espectacular pujada dels preus de l'habitatge i una saturació que res diuen a favor d'una ciutat que aspira a ser modèlica a tota la Mediterrània. Aquesta política fa pensar a molts que l'autèntic objectiu és forçar les classes mitjanes que viuen a l'Eixample a cercar zones més habitables i que vagin deixant pisos lliures per als immigrants. Mentrestant, les línies de Metro que es projecten cap a la UIB i cap a l'aeroport fan pensar en futures zones residencials darrere de Son Castelló i als voltants de Son Llàtzer. Pel que sembla, als palmesans els espera molt de moviment en els pròxims anys. Això sí, a preu de canari jove.