Palma ha entrat en el segle XXI sent una ciutat xapada. L'imprescindible ferrocarril que surt de la plaça d'Espanya manté l'eixample de la ciutat dividit en dos, la qual cosa incideix en l'aspecte convivencial d'una de les zones més poblades. Fa molt de temps que es mesclen diferents projectes per procedir al soterrament de les vies fins a la via de cintura. Administracions de diferents colors polítics ho han anunciat diferents vegades. Fins i tot en el passat es parlà de demanar fons europeus per escometre l'obra. Tots els intents han estat inútils. Ara sembla que si hi ha acord entre el Govern i Cort l'objectiu serà una realitat entre el 2005 i el final de l'actual legislatura. En tot cas, cal que s'aprofiti a fons l'oportunitat, que s'aixequi un gran passeig i que el soterrament serveixi també per remodelar el discutit parc de les Estacions, inaugurat a corre-cuita el 1999 i que mai no ha aconseguit calar entre la ciutadania. Així mateix, des d'una perspectiva de visió global de la ciutat, s'ha d'aconseguir que el tren de Sóller tengui cabuda en aquesta infraestructura soterrada, la qual cosa permetria oxigenar tota la zona d'Eusebi Estada i Son Oliva.
Ara cal esperar que les pretensions del Consolat de la Mar i de Cort no siguin només bones intencions, tal com ha passat en ocasions anteriors. S'ha de confiar que s'anirà per feina per dinamitzar la modernització d'una Palma cada cop més saturada d'habitants i mancada de zones verdes.