Marques democràtiques
Una majoria de joves en el nord d'Europa pensen que les grans marques com la Nike i la Coca Cola tenen més influència en les seves vides que els polítics del seu país. Menys de la meitat diuen que és important anar a votar i mostren tots els símptomes que alguns pensen que es traduiran en una generació desencantada amb la democràcia. No és d'estranyar, doncs, que en més d'un indret s'hagin començat a plantejar fer classes de ciutadania a les escoles. Al Regne Unit ja han començat, amb l'esperança que poden tallar un cinisme creixent entre els joves, que no han tengut gairebé cap oportunitat de veure com un procés democràtic pot derivar en una millora en algun aspecte de la seva vida. Però, pel que diuen, potser el missatge sobre el paper dels ciutadans en una democràcia arribaria més fàcilment als futurs ciutadans si s'aprofitava els canals d'influència que coneixen: les marques comercials.
També a Opinió
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
- L'’ambaixador cultural’ nomenat pel PP de Cort diu «que le follen a España»
- Un grup de joves menorquins responen a les provocacions espanyolistes durant l'acte de Ses Avellanes de les festes de Sant Joan
- L'Ajuntament de Palma demana la destitució immediata del regidor de Mobilitat
- Gabriel Florit, compromís autèntic amb la poesia i la llengua
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.