muy nuboso
  • Màx: 10°
  • Mín:
10°

La telefonia i els consumidors

És molt comprensible que la telefonia sigui el sector que ha provocat més reclamacions dels consumidors durant l'any passat. El boom dels mòbils, conjugat amb una competència molt estreta entre diferents empreses, havia de produir conseqüències com aquesta. Les queixes dels consumidors solen ser per motius semblants: o bé errors en la facturació o bé publicitat enganyosa. Es tracta de les típiques errades o, qualque vegada, mala fe d'un sector en ebullició que està aconseguint un gran nombre de clients dins la dura lluita en el mercat. Pocs serveis han assolit tanta acceptació com la telefonia mòbil, convertida ja, igual que la televisió, el cotxe o el frigorífic, en un element imprescindible de la vida quotidiana i domèstica. Ni els seus inventors, probablement, pensaven que el fenomen arribaria tan lluny. A principis dels anys noranta els mòbils s'oferien a les empreses, concebuts, com estaven, com una eina de treball. Però el fet és que s'han convertit en imprescindibles per a les famílies. Pares i fills es poden comunicar a l'hora que vulguin. S'ha acabat, en part, aquell típic «passar pena» de les mares quan les filles adolescents surten de nit. El mateix es pot dir de les persones de la tercera edat, que ara poden dur una vida molt més independent i perfectament comunicada amb els seus parents quan ho desitgin.

Però un fenomen tan accelerat produeix equivocacions i picaresques. I el control de l'administració ha de ser important per garantir que s'ofereix un bon servei. Si hi ha errors de facturació és perquè no es disposa del personal suficient o no prou qualificat. I si hi ha publicitat enganyosa s'ha de corregir com sigui, i sancionar els que conculquin aquesta norma sagrada dins la lliure competència. El consumidor ha de ser conscient dels seus drets amb tot el que adquireix. Les seves demandes, siguin per telefonia o per qualsevol altre producte, són imprescindibles perquè, al capdavall, premien els bons empresaris i castiguen els que no ho són tant. La societat del benestar no només es construeix dins la cadena productiva, la distributiva o dins les xarxes de consum. El benestar és fruit de complir i fer complir la normativa vigent.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.