nubes dispersas
  • Màx: 10°
  • Mín:

Serveis ferroviaris

La notícia publicada aquesta setmana a la premsa anunciant que Serveis Ferroviaris de Mallorca estudia reduir freqüències entre Inca i sa Pobla no es pot qualificar més que de nefasta per al transport públic, i especialment el ferroviari. L'empresa apunta la manca de material mòbil suficient, agreujada pel recent accident de sa Pobla, i un nombre insuficient de personal com a causes d'aquesta retallada de freqüències. D'entrada hauríem de pensar, i desitjar sobretot, que aquesta mesura fos transitòria, i que un cop hagi augmentat la flota de trens prevista per enguany i s'hagi resolt el problema de la manca de personal, les freqüències que ara se suprimeixen es tornaran a posar.

Però, la veritat, i m'agradaria equivocar-me, és que som més tendent a pensar que l'accident ferroviari és una esplèndida excusa que té SFM per reduir freqüències, i així amagar a ulls de tothom que la línia en el tram entre Inca i sa Pobla no funciona com l'empresa voldria. Sembla que hi ha trens que pràcticament arriben buits a sa Pobla o amb pocs passatgers. Però el que no es pot fer de cap de les maneres és, un any després d'haver inaugurat amb bombos i platerets el servei fins a sa Pobla amb un magnífic horari "quinze freqüències en cada sentit", reduir ni una sola d'aquestes freqüències. Així no es potencia el tren!

D'altra banda, ¿què espera SFM per anunciar, tot i que no hagi pres la decisió final, quines són les freqüències que s'eliminaran? ¿No pensa SFM que els usuaris del tren tenen dret a saber des d'un primer moment quins trens se suprimiran per, si poden, adaptar els seus horaris? No té en compte SFM els perjudicis que pot ocasionar a aquests usuaris habituals de la línia que, probablement, fan servir el tren per motius laborals o d'estudis?

Serveis Ferroviaris té una política basada a fer moltes promeses que per ara no s'arriben a concretar en fets reals. Així, s'anuncien projectes nous "s'ha tornat a saber res de la línia a la UIB i a l'aeroport? i del soterrament de les vies en l'entrada a Palma? Es parla de reobertures de línies antigues, d'estudis de viabilitat "quan es presentarà l'estudi i el traçat entre sa Pobla i Alcúdia? Si consultau les hemeroteques us adonareu que fa molt més de mig any que s'hauria d'haver presentat". També s'anuncia des de fa més d'un any la imminent posada en funcionament de la línia de rodalia a Marratxí "ja tenim els nous baixadors del Pont d'Inca Nou i del polígon de Marratxí en funcionament, però continuam amb les mateixes freqüències i sense cap línia específica entre Palma i Marratxí". I bé, quin és el balanç real de tants i tants projectes engrescadors? Doncs bé, després de dos anys i mig de gestió del nou equip, només s'ha acabat la línia a sa Pobla, i aviat farà dos mesos que es va posar la primera travessa de la reobertura de la línia d'Inca a Manacor a l'estació de Manacor "algú sap si ja se n'ha posat una segona travessa?" Voleu dir, Sr. Conseller, que sereu a temps d'inaugurar la línia fins a Manacor abans de les eleccions? O tal volta, inaugurareu un primer tram que amb Déu i ajuda arribi a Sineu?

Josep Aznar Galmés.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.