Malgrat la potentíssima incidència de les grans superfícies i a pesar que durant molt de temps el comerç illenc no ha gaudit de tot el suport que seria desitjable, allò cert és que la seva facturació anual és deu milions superior a la mitjana estatal. I aquesta és una de les proves més fefaents del vigor de la societat civil balear, capaç, amb l'esforç de moltíssimes famílies i dels seus empleats, de treure endavant una xarxa enorme de comerços que no es reten davant cap tipus de dificultat. De fet, aquesta empenta és la millor prova que se'ls ha d'ajudar encara més. El comerç representa molt més que els llocs de feina que crea o de l'alegria que dóna a les nostres ciutats i pobles. També suposa una de les més evidents mostres de fins on és capaç d'arribar la personalitat balear. Les seves portes obertes, els seus mostradors i l'atenció que demostren envers els clients són la millor prova de la salut econòmica i social d'aquesta terra. A més, el comerç té una gran tasca per endavant: ser un dels grans impulsors de la nostra societat civil i del seu anhels com a país. Així, la defensa, promoció i prestigi dels nostres productes està, en bona part, en mans dels comerciants. Però hi està també la defensa, promoció i prestigi de la nostra llengua. Les retolacions en català i atendre el client en l'idioma propi són passes importantíssimes per al conjunt de la col·lectivitat que també redunden en respecte i fins i tot admiració envers el petit empresari que les serva i les respecta. Per tant, resta una gran tasca per endavant perquè el comerç balear, en el seu conjunt, pugui continuar creixent i potenciant el seu pes i la seva categoria dins el teixit social. Perquè si ho fa, es constituirà encara més en un element imprescindible a l'hora de determinar el futur polític i econòmic del país.
A més, iniciatives com la recuperació del centre antic de Palma (i d'altres llocs de Mallorca) constitueixen una nova oportunitat perquè els comerciants continuïn el seu procés d'expansió. Aquest també és un clar exemple de com la iniciativa pública pot incentivar de manera molt destacada la inversió privada. I és aquesta doble acció la que, al capdavall, aixeca un poble.