Un moment per a la responsabilitat

TW
0

L'Associació Espanyola de Companyies Aèries (AECA) dibuixà ahir unes ombrívoles perspectives per al sector. Es preveu una reducció d'ingressos de 40.000 milions i acomiadaments massius que a les Balears podrien afectar un col·lectiu de sis mil treballadors. D'altra banda, s'anuncia la supressió de rutes regulars i la reducció de la densitat de les freqüències. Les repercussions estatals d'aquesta crisi poden ser immenses. Fins i tot un ultraliberal conservador com George W. Bush s'ha hagut de plantejar injectar doblers públics a l'aviació civil dels EUA per evitar-ne l'ensorrament. Per tant, sense entrar ara a discutir l'exactitud dels comptes d'AECA, el més lògic seria que Bush acceptàs la seva petició d'intervenir-hi. Més urgent encara es fa la intervenció en el cas de les Illes Balears. En primer lloc, per la quantitat de treballadors que se'n poden veure afectats si es materialitzassin les pitjors previsions. A continuació, perquè les Illes Balears no poden permetre's més limitacions en la seva comunicació aèria que les que s'han imposat al llarg dels darrers anys. Seria una pena haver de tornar a repetir que som una illa i que l'aeroport és el nostre portal. Amb independència del que faci per a la resta de l'Estat, el Govern central hauria de passar immediatament a arbitrar mesures correctives a través del famós Règim Especial per a les Balears. L'anunciada unitat d'acció entre el Consell de Mallorca i el Govern de les Illes Balears es podria concretar en la reclamació urgent d'aquestes mesures a José María Aznar. És ara, i no amb l'ecotaxa, quan pot perillar realment el motor principal de la nostra economia. Maria Antònia Munar s'ha de reunir amb Jaume Matas d'aquí a poc. Hauria de ser portadora davant el ministre de Medi Ambient d'un missatge claríssim en aquest sentit. Ara és un moment per a la responsabilitat, que ha de ser exigida a tota la nostra classe política. L'ordenació del territori no es pot ajornar per a quan tornin temps d'expansió. Seria massa tard. Això i fer front comú davant Madrid en defensa dels nostres interessos correspon a les autoritats autonòmiques i insulars. Aznar té una obligació amb el sector de l'aviació civil.