L'Ajuntament de Palma ha anunciat que incrementarà un 50% el preu de l'ORA. Les justificacions poden ser moltes i acceptables. La ciutat, desbordada, requereix que s'imposin limitacions a l'ús de l'automòbil. No obstant això, no és cert que amb mesures dissuasives i la recomanació d'anar a peu, tot estigui resolt. S'ha d'operar una autèntica revolució en el transport públic, tant en quantitat com en qualitat. No tothom viu prop del centre administratiu de Palma. Les barriades existeixen i tenen elevada densitat de població. Així mateix també és necessari prendre en consideració que molts de mallorquins i de mallorquins vénen a Palma cada dia obligats per moltes de raons. Si han de deixar el cotxe als afores, algun sistema alternatiu se'ls haurà de proporcionar. D'altra banda, el Consistori ha anunciat que les sancions de l'ORA seran privatitzades. Com ja s'ha comentat en altres ocasions, aquesta és una mesura molt arriscada i discutible. Existeixen antecedents que els Tribunals han obligat a rectificar. Convindria que Cort hagués meditat molt bé els emperons de les mesures que ha anunciat. Una actuació precipitada perjudicarà políticament l'equip de Govern, però sobretot perjudicarà els habitants d'una ciutat que ja ha patit prou en els darrers temps.
• La dessalació
El consum energètic de la dessaladora de Palma s'ha incrementat un 58% al llarg dels darrers dos anys. Ha estat inevitable per garantir l'abastiment d'aigua a la població. No obstant això, aquesta xifra palesa que aquest no és el sistema idoni. La dessalació només ha de ser el darrer recurs en situacions límit com les que hem vist els darrers anys. Ara bé, ningú no les pot contemplar com la solució definitiva al problema de l'aigua. Els polítics han de saber tenir una visió a llarg termini. En un temps en què es parla tant de medi ambient no és lògic que, allò pensat com instrument auxiliar, passi a ser el primer recurs. Per això, és tan urgent que es comencin a notar els efectes de l'aprovació del Pla hidrològic.