Ajuntament de Manacor

TW
0

L'actual equip de Govern vol donar a conèixer el nou model de la Policia Local de Manacor que segueix l'esperit de l'acord del Pacte de Govern en matèria de Policia. Aquest model es caracteritza perquè considera que les persones són l'actiu fonamental de qualsevol organització i el recurs bàsic per a la seva millora. Per això, la seva confecció té com a finalitat la dinamització i orientació dels recursos cap a la permanent satisfacció del ciutadà.

El nostre punt de referència vital per definir la direcció d'aquest ambiciós model han estat els ciutadans, les associacions d'aquest municipi i, com no, la plantilla de la Policia Local, els quals han estat escoltats i han participat activament en la confecció d'aquest model.

Els principals atributs que defineixen la nostra Policia Local es poden resumir en les següents línies: Volem una Policia Local orientada cap als ciutadans i a la resolució dels seus problemes, pròxima i involucrada a la nostra societat, proactiva, oberta a la innovació i adaptable al canvi continu de les necessitats dels ciutadans i eficient com a servei municipal. Pretenen assegurar que es compleixin les normes i, sobretot, garantir la convivència pacífica dels ciutadans i ciutadanes que resideixen o visiten el municipi de Manacor.

El projecte és un dels compromisos més importants que signen els grups del Pacte de Progrés i es concreta en uns objectius sobre els quals incidirem en els pròxims anys. Els principals giren al voltant de la proximitat, l'accessibilitat als ciutadans, la descentralització dels serveis, la modernització, etc.

Per assolir aquest ambiciós repte hem identificat diferents projectes que es desenvoluparan al llarg dels pròxims anys. El programa d'actuació començarà amb l'experiència pilot de descentralització de la Policia Local a Portocristo i s'Illot, creant una Unitat Territorial; posteriorment es durà a la resta de Manacor. Aquesta primera mesura és una de les fites més importants per a les reivindicacions històriques de Portocristo i estarà vigent en unes setmanes.

Altres projectes que es realitzaran són la incorporació de noves tecnologies per facilitar l'accés del ciutadà a la Policia i la racionalització dels tràmits burocràtics perquè els ciutadans tenguin un servei més ràpid i eficient. Cal ressenyar que es dissenyaran programes concrets de qualitat, com per exemple implantar procediments de tractament de reconeixements, queixes i suggeriments, mesurar les expectatives i satisfacció dels ciutadans i publicar una carta de serveis.

Ja hem inclòs en el pressupost de l'any 2000 del nostre Ajuntament alguns importants avanços sobre aquests objectius, com per exemple l'habilitació de dependències a la zona costanera, la incorporació de 18 funcionaris policíacs (10 policies, 6 auxiliars i 2 comandaments) i la renovació de la flota de vehicles.

És voluntat de l'equip de Govern que aquest projecte tengui continuïtat no només pressupostària sinó també pràctica, i per això esperam la col·laboració de tots els ciutadans en aquest projecte que no ha fet més que començar i sens dubte marcarà una nova etapa a la història de la Policia Local del nostre municipi.

El regidor d'Interior i Transports, Antoni Mestre Alorda