lluvia ligera
  • Màx: 13°
  • Mín:

Captius

Salut i un bon any per a tothom i, ja que hi som, tenc un dubte: en descriure l'assalt a la ciutat de Mallorques, el Llibre dels Feits parla de captius andalusins? Tant sí com no, si el rei en Jaume pensa tornar i repetir el fet, li recomanaria que pensàs a agafar-ne un parell. No trobau que és una bona pensada?
Miquel Trias. Palma.

No a la LOMQE
L'assemblea de professors de I'IES Joan Maria Thomàs manifesta el seu rebuig frontal a l'avantprojecte de llei educativa LOMQE pels motius següents:
1. És la setena llei d'educació des de 1980. L'acumulació de lleis sense recorregut, fruit del partidisme polític, és un caos per al sector educatiu. A més, aquesta llei preveu millors resultats amb menys inversió, cosa que no ha passat mai en cap país del món, i no explica com ho pensa fer. I això, en un context marcat per les contínues retallades pressupostàries, que ja han afectat profundament la qualitat de l'ensenyament.
2. No s'ha consensuat i ja ha estat rebutjada per associacions de pares, estudiants, professors, sindicats, partits polítics, etc.
3. Ho subordina tot a objectius econòmics i deixa en segon pla el desenvolupament íntegre de la persona, recollit a la Declaració Universal dels Drets Humans de les Nacions Unides de 1945 (art. 26.2) i a la mateixa Constitució espanyola de 1977 (art. 27.2). Fomenta la competitivitat entre centres públics i amenaça amb premis o càstigs en funció dels resultats, però elimina mesures contra el fracàs escolar i l'atenció a la diversitat.
4. Redueix el nombre d'assignatures, optatives i itineraris, la qual cosa suposa una pèrdua de flexibilitat i de varietat en el currículum.
5. Introdueix les revàlides, un instrument d'avaluació extern que pot donar lloc a un augment del fracàs escolar, la segregació de l'alumnat i el deteriorament de l'ensenyament públic.
6. Relega l'assignatura de llengua catalana a una quarta categoria, sense reservar-li quota horària, i obre la possibilitat d'obtenir el títol d'ESO o de Batxiller sense haver d'aprovar-la. Obliga l'Administració autonòmica a pagar l'ensenyament en centres privats a aquells alumnes que vulguin les classes en castellà, en plena austeritat imposada als centres públics.
7. Els continguts mínims del currículum fixat pel MEC pugen del 55% al 65%, una retallada de competències autonòmiques que entenem que forma part del procés "d'espanyolització" anunciat pel ministre.
8. Altera el funcionament democràtic dels centres educatius, atorgant-se el nomenament del director, augmentant les competències del director (art.132), que poden arribar a la selecció de personal (art. 122 ap. 4), i buidant d'autoritat el consell escolar (art. 127), que queda com a simple òrgan consultiu.
9. Penalitza els alumnes que no volen rebre formació religiosa amb una altra assignatura avaluable. Pensam que en un ensenyament laic no hi té cabuda una matèria confessional dins l'horari lectiu.
Exigim, per tant: la retirada de l'avantprojecte, que no es faci cap nova llei que no surti del consens general, que es doti d'estabilitat el sistema educatiu i la dimissió del ministre d'Educació.
Assemblea de professors de l'IES Joan M. Thomàs . Palma.

No perdeu les banyes
Joves esquerrans reivindicatius, llarga vida. Mil bones ventures us desitgem. No perdeu les banyes del bou algaidí. Recupereu- les, torneu-les-hi a clavar, al brau. Poseu-hi llavors la cara del sinistre Wert. Hi queda bé. Ben per damunt la closca. Aquest home, segons diu ell mateix, és un negre brau que s'envalenteix si el toregen. Deixau- lo llavors allà exposat ben de negre una temporadeta per recordar cada dia qui du les banyes, qui les vol emprar, que vol envestir els altres. Correu, correu, encara hi sou a temps abans que es pengin aquestes banyes a altres personatges encara més sinistres.
Bernat Morey Colomar. Santa Eugènia.

 

 

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.