Inversió Pública Assenyada
El propòsit d'aquest escrit és reflexionar sobre l'oportunitat i conveniència d'una eventual reapertura de la línia ferroviària Manacor-Artà, arran del ressò que ha tingut als mitjans de comunicació la iniciativa provinent de la Conselleria de Mobilitat. Dita línia Manacor-Artà fou inaugurada l'any 1921 i funcionà, conjuntament amb la línia Inca-Manacor, fins 1977, data en la qual, es decidí la clausura d'ambdues. La qüestió que cal plantejar-se es basa en l'evidència: les necessitats de la Mallorca de principis de segle XX; són les mateixes que les actuals? És prou clar que no ho són. Per tant, i partint de la idea que ens separen vuitanta-sis anys d'aquella primera inauguració, és forçós concloure que el traçat ferroviari Manacor-Artà no pot merament basar-se en la reapertura de l'antiga línia, sinó que resultaria molt més sensata la proposta i elaboració d'estudis previs que tenguessin presents diverses qüestions, com ara la necessitat (o no) que el tren que arribi fins a Cala Rajada hagi de passar indiscutiblement per Inca, o bé si no resultaria tal volta més interessant, pel factor temps, evitar-ho. Així mateix, seria bo estudiar un possible establiment d'enllaços de Manacor amb altres municipis, com ara Vilafranca, Montuïri, Algaida? etc, ... i fins a Palma. Vagi per endavant que no qüestionem l'arribada del tren a Artà. Som ferms defensors d'un transport ferroviari modern, àgil, ràpid i amb freqüències no exageradament dil·latades. Nosaltres, contribuents, únicament demanem una inversió pública assenyada.
També a Opinió
- Ha mort Manel Domènech, incansable lluitador per la llibertat i la República
- Primer comiat a Manel Domènech
- Mostres de dol per la mort de Manel Domènech: «Bon viatge per als guerrers que al seu poble són fidels!» «Gràcies Manel!»
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- Un altre ciclista mort a les carreteres de Mallorca: un bus de TIB atropella un grup de ciclistes a Pollença
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.