Ja fa temps que vaig passar un bon dia per davant Sant Marçal i una cosa em va cridar ferm l'atenció, semblava un picapedrer que trullava amb uns caixons que jo no sé si eren de fusta, de metall o de plàstic.
La meva primera impressió va esser que es tractava de preses de corrent per a les casetes i atraccions de la fira de Sant Marçal.
Més tard em vaig dir que allò eren uns bancs per seure, així mateix fa pensar que facin uns bancs tan menuts i tan baixos, però senyors meus, fa trenta anys que redol per aquest món de Déu i ja estic ben acostumat a veure coses que es fan amb els peus i amb caps que només s'empren per a dur capell.
Per acabar, vaig pensar que aquells caixons eren ni més ni manco que caseres, que són les cases de les abelles. O sigui, qualsevol cosa manco una obra d'art. Llavors em vaig adonar que les set calaixeres representaven l'escut de Marratxí, i m'estirava els cabells.
Vaja quin desgavell, a qualsevol cosa anomenen una obra d'art. Jo no som artista de cap mena, al manco oficialment, perquè n'hi ha que ho són, ben anomenats, i les seves obres no valen una pastenaga, llevat de les signatures i d'una bona publicitat que duen darrere, però entenc que l'art en general ha de comunicar un sentiment o qualque cosa a la persona, quan això no es produeix, l'art, o les obres que els seus autors pretenen que són art, no són més que simples dèries o objectes materials, talment com les caseres de Sant Marçal, que inspiren qualsevol cosa manco una representació de l'escut de Marratxí.
Ses caseres de Sant Marçal
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
Comentaris
De moment no hi ha comentaris.