S'acaba de Morir en Pere Sampol i Mas. Un colós de la política. Extraordinari orador. De llengua esmolada i ment privilegiada. Ràpid i recurrent polemista i bon gestor quan va exercir tasques de Govern.
Ha duit el PSM no només a l'ànima i a l'ADN, també el duia a les inicials.
I el va dur a les més altes cotes de poder.
PSM (Pere Sampol Mas) va ser la vertadera oposició a Gabriel Cañellas.
Sampol va ser un polític ambiciós en un partit on esdevenia Secretari General el que més vegades negava que ho volia ser.
Vicepresident lleial d'un Govern amb socis cinturó negre en deslleialtats.
El millor Conseller de Comerç de la Història segons els comerciants que després no el varen votar, però li varen fer un homenatge...
Avalador del pacte del PSM amb Convergència, amb aquell «vos assegur que no són de dretes!»
Un montuïrer a Madrid. I a Brussel·les per denunciar el genocidi a Ruanda.
Va ser una geneta en el cementeri d'elefants del Senat espanyol.
Incansable defensor de la llengua i la cultura, i, sobretot, dels interessos econòmics dels illencs davant el tracte «colonial» que rebem de l'Estat espanyol.
I, tanmateix, en tornar ens ho va dir, ell que ho havia tocat amb les mans: «Espanya no té remei».
Havia estat madridista en un entorn de barcelonistes.
I no només va assolir el somni humit de qualsevol polític que és sortir a l'APM, sinó que la seva «això és es colmo!» és un dels recursos més usats del programa de zapping.
Ara, però, el colmo serà recordar en PSM i no poder evitar la sensació de buidor màxima i de tristor absoluta.
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Es el colmo que tú admitas publicidad -se supone que de pago- escrita en el "asqueroso y repugnante idioma del imperio". Frente al dinero, cómo voy a mantener principios?
Tranquils nois, encara quedem nosaltres, endavant...
Ja és curiós que en poc temps siguin morts en Francesc Antich i en Pere Sampol, tots dos barbuts, del PSM (n'Antich ho fou), madridistes envoltats de barcelonistes i que cortejaren na Maria Antònia Munar. També és curiós que en PSM (Pere Sampol i Mas) s'haja mort poques setmanes després que en PP (Pere Palau). Descansin en pau
Hem perdut un puntal del País. Mai ningú no havia fet tant amb tan poc. No hi ha comparació possible amb altres polítics que van a Madrid a no se sap què. Els que diuen que tots els polítics són iguals insulten Pere Sampol, insulten el altres polítics dels seu estil, insulten altres ciutadans que es preocupen pel bé comú, insulten els puntals del País... Insulten el seu País.