Etiqueta 'palau del rei Sanxo'
La retratista retratada
L'equip del documental 'La pintora sense rostre', dedicat a Pilar Montaner Maturana, enregistrà ahir al palau del Rei Sanxo de Valldemossa l'escenificació d'una sessió musical com les que s'hi celebraven quan hi vivien la pintora i Joan Sureda i Bimet amb els seus onze fills, a principi del segle XX. Més de 60 persones, entre actors, extres del poble i músics, reconstruïren ahir una de les escenes habituals al palau del Rei Sanxo de principi de segle XX, quan hi havia convidats a Can Sureda. Aleshores, animat per una Pilar Montaner reivindicadora de la música popular, Bernat Estaràs fundà 'El parado de Valldemossa'.
- Denuncien la relació entre la turistificació de les Illes Balears i la pèrdua d’ús social del català a l'arxipèlag
- El jurista Lluís Segura analitza la sentència del TC: «És una mala notícia per a la protecció dels drets lingüístics»
- Sóller: Un metge malmena una pacient catalanoparlant i li diu que com que ha vengut de fora, no està obligat a entendre-la
- Un oficial de la policia local acusa la batlessa de Felanitx d'amenaçar-lo, fer-li «gestos obscens» i dir-li vàries vegades «jódete»
- Núria Cadenes: «La Roma que som i que admirem estava fonamentada en l'espoliació i la destrucció»