Tempesta política
El president del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, arriba avui a Washington per assistir aquest dijous a l'Esmorzar nacional d'oració. Ho farà enmig de la polèmica que ha despertat la impossibilitat del president nord-americà, Barack Obama, de participar en la cimera que hi havia prevista per al mes de maig a Espanya entre la Unió Europea (UE) i els Estats Units. Aquesta decisió ha encès el debat entre les diferents formacions polítiques de la Moncloa sobre el pes polític de Zapatero, Espanya i la UE en relació amb els Estats Units. L'Executiu confiava en la presència d'Obama per renovar l'acord estratègic entre ambdues regions -l'Agenda Transatlàntica-, signat el 1995, durant la segona presidència espanyola de la UE. Des de Madrid lleven ferro a l'assumpte i ho justifiquen per l'atapeïda agenda d'Obama en els afers interns del seu país. Així, tant la vicepresidenta primera del Govern, María Teresa Fernández de la Vega, com el ministre de Foment, José Blanco, afirmaren que comprenien les raons d'Obama i que l'amistat entre ambdós països continuarà sent satisfactòria.
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»