Mariano Rajoy es torna a embullar parlant en una intervenció
El president del govern espanyol torna a ser notícia. I no precisament per la feina realitzada...
Contingut Patrocinat
El turisme, tendència a escala mundial en 2017
Fer turisme, visitar nous llocs, viure experiències i recórrer el món s'han convertit en activitats de moda en els darrers temps. Les facilitats que es poden trobar ara mateix...
Contingut Patrocinat
Els millors recursos per aquestes vacances
Any rere any, sorgeixen de forma recurrent els mateixos problemes quan s'aproximen les dates de vacances: a on anar? què fer? quant gastar?...
No ha estat suficient
El setembre ja és aquí, més costa per amunt que els darrers tres mesos de gener junts. I és que aquí, a les nostres petites i patidores illes, l'augment de l'IVA no era suficient i també ens han afegit l'obligatorietat de dur el certificat de residència a l'hora de sortir de la roqueta, i si és a la boca i agenollat, molt millor.
Cap a la Meca
Dotze empreses espanyoles s'adjudiquen el contracte de construcció de l'AVE que unirà la ciutat santa i Medina per 6.700 milions. Un consorci d'empreses espanyoles s'ha adjudicat el contracte de construcció i explotació de la línia de gran velocitat que unirà la Meca i Medina, a l'Aràbia Saudita, per un import de 6.736 milions d'euros, fet que el converteix en el major projecte internacional aconseguit mai per l'Estat. El grup espanyol, que competia amb un de francès per aquest treball, està compost per dotze empreses: les societats públiques Renfe, Adif i Ineco (dependents de Foment) i les privades OHL, Cobra (ACS), Consultrans, Copansa, Imanthia, Inabensa, Dimetronic, Indra i Talgo. Aquesta darrera companyia serà l'encarregada de subministrar els trens. Les empreses espanyoles copen el 88 per cent d'aquest consorci, anomenat En-Shoula, i que es completa amb dues societats saudites (Al Shoula i Al Rosan). El contracte inclou el muntatge de la línia ferroviària, d'uns 450 quilòmetres de longitud i dissenyada perquè els trens circulin a una velocitat de fins a 300 quilòmetres per hora, la instal·lació dels sistemes de senyalització i telecomunicacions, l'electrificació i el centre d'operacions i control.
Suspès l'AVE entre Toledo i Albacete pel poc ús que se'n fa
Renfe suspendrà els tres trajectes directes d'AVE que comuniquen Toledo, Conca i Albacete a partir de l'1 de juliol. El servei, que es va posar en marxa el desembre de 2010, quedarà cancel·lat a causa de la "demanda insuficient". Mentrestant, s'augmentaran d'onze a tretze les freqüències del servei Avant entre Toledo i Madrid.El director general de l'àrea de viatgers de Renfe, Enrique Urkijo, va informar ahir en una roda de premsa a Toledo que el balanç dels sis mesos de servei directe entre les tres ciutats de Castella-la Manxa és "un desastre", perquè només té 9 viatgers al dia dels 2.190 de potencials en ambdós sentits.
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Com així les Illes Balears s’han salvat de la gran apagada elèctrica?