nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín:

Per València a més de 320 km per hora

Les obres del circuit urbà començaran el mes d'octubre i es preveu que finalitzin el juny que ve

Els monoplaces de Fórmula 1 podrien arribar a una velocitat màxima de 323'3 quilòmetres per hora en algun punt dels 5'4 quilòmetres de distància que tindrà el circuit urbà de València, un recorregut pel qual se circularà a una mitjana de 201'3 quilòmetres per hora. Aquestes foren les primera estimacions realitzades pels responsables del disseny del traçat esmentat, que varen ser anunciades ahir pel conseller d'Infraestructures i Transport de la Generalitat valenciana, Mario Flores, i pel secretari autonòmic d'Infraestructuras, Victoriano Sánchez Barcaiztegui.

Aquest circuit urbà, que començarà a construir-se per octubre i que estarà el pròxim mes de juny, acollirà el primer Gran Premi d'Europa per la tardor de 2008, transcorrerà pels voltants del port de la Copa Amèrica i per l'àrea d'expansió de la ciutat cap al port. Tindrà una distància total de 5'4 quilòmetres, que es recorreran en aproximadament en 1'37 minuts, amb zones en les quals la velocitat dels vehicles oscil·larà entre els 323 i els 95 quilòmetres per hora. En total, el traçat urbà de València inclourà 25 corbes, onze a l'esquerra i catorze a la dreta, i disposarà d'un paviment especial (capes de betum modificat), sense cap tapa de clavegueram, que tindrà una amplada mínima de dotze metres i màxima de quinze, sense comptar-hi les zones de fugida o escapatòries.

Segons varen informar les mateixes fonts, encara que es tracta d'un recorregut íntegrament urbà, les prestacions i les mesures de seguretat seran «iguals» que les d'un circuit permanent, per la qual cosa s'hi preveu l'habilitació de zones enjardinades «mòbils» que podran ser retirades per a la disputa del Gran Premi. La recta de sortida i els tallers se situaran a la tarima número 4 del port, mentre que el pit lane tindrà una distància total de 657 metres.

Així, i en el sentit de les agulles del rellotge, els monoplaces envoltaran la dàrsena per la zona en la qual s'ubiquen les bases dels sindicats de la Copa Amèrica, recorreran la marina nova, travessaran el canal per un pont giratori (de nova construcció), passaran la marina sud i abandonaran el port davant el pont de les Drassanes. En aquest punt, el recorregut vorejarà l'antic curs del riu Túria fins a arribar a la via fèrria, on travessarà una corba en forma de forquilla devora el cementeri del Grau per dirigir-se a l'avinguda de França. Aquesta àrea serà una de les més complicades, atès el gran nombre de viratges que hauran d'afrontar els pilots, fins a arribar a l'avinguda de l'Enginyer Manuel Soto, des de la qual s'entrarà novament a la recta de meta amb un tancat gir a l'esquerra, el més lent de tots.

L'organització estima que el nombre d'espectadors que podran seguir la cursa des de les grades serà aproximadament de 100.000.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.