nubes dispersas
  • Màx: 15.38°
  • Mín: 7.49°

GP de Catalunya: Victòria de Doohan en una cursa polèmica

Crivillé hagué d'abandonar i Biaggi va ser desqualificat

Mick Doohan es va adjudicar el triomf en 500 cc en el Gran Premi de Catalunya després d'una polèmica cursa en la qual els dos màxims rivals de l'australià en el Campionat del Món, Alex Crivillé i Biaggi, no puntuaren.

El pilot català va ser atropellat en el primer revolt per la Suzuki de Katsuaki Fujiwara i va haver de retirar-se a boxes. En canvi, Biaggi, líder del Mundial abans d'arribar al circuit Montmeló, va haver d'abandonar la cursa després de ser desqualificat per no obeir un stop and go.

Mick Doohan aprofità aquestes circumstàncies per endur-se, sense arriscar gaire, el triomf final del GP de Catalunya, fet que li permet situar-se líder del Campionat del Món de 500 cc quan queden només tres proves per disputar-se.

Alex Crivillé, tercer en el Mundial abans del GP de Catalunya, havia assolit la pole position a Montmeló i sortí des de la primera línia de la graella, però una mala sortida va permetre a Barros prendre avantage al capdavant del grup.

En arribar al primer revolt del circuit, el japonès Fujiwara va caure al terra i atropellà el francés Jean Michel Bayle i Crivillé. El corredor d'Honda intentà tornar a la pista, encara que al primer pas per boxes decidí abandonar definitivament. A més, Crivillé patí una petita contusió en el dit índex de la mà dreta i fou traslladat a una clínica barcelonesa.

Biaggi i Barros s'alternaren en la primera posició, fins que, en la volta 16a, l'organització mostrà el senyal d'stop and go a l'italià i, en la 17a, al brasiler. El reglament obliga a aturar en el pit lane i a complir segons de penalització, i només Barros complí amb la regla.

L'encara líder del Mundial havia de realitzar l'aturada obligatòria abans de tres voltes, però es va estimar més continuar rodant. Finalment, l'organització va recórrer a la bandera negra, que suposa la desqualificació immediata. L'italià va mantenir la seva actitud fins a la bandera de quadres encara que, a pesar de travessar l'arribada en primera posició, el seu triomf no fou oficial.

El gran beneficiat, el vigent campió del món de 500 cc, va ser l'autèntic vencedor del GP, seguit dels japonesos Okada i Abe.

125 cc i 250 cc 

El pilot japonès Tomomi Manako (Honda) guanyà ahir matí la cursa de 125cc del GP de Catalunya. El podi el completaren l'italià Mirko Giansanti (Honda), segon, i el també japonès Masao Azuma (Honda), tercer. El primer espanyol classificat fou Emilio Alzamora (Aprilia), que entrà en 14a posició. Kazuto Sakata continua liderant el Mundial, mentre que Manako avançà Melandri en la segona posició. Per la seva part, el pilot italià d'Aprilia, Valentino Rossi, s'imposà en la cursa de 250 cc, per davant del japonès Tetsuya Harada (Aprilia) i del també italià Valentino Rossi (Aprilia). El primer espanyol fou Luis D'Antín (Yamaha), que acabà en 16è lloc. El mundial del quart de litre continua encapçalat per Harada, amb 200 punts, amb 6 d'avantatge sobre Rossi. Capirossi és tercer, amb 151 punts.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.