algo de nubes
  • Màx: 18.04°
  • Mín: 14.64°
15°

El Solleric acull la pintura i instal·lació de Botero, Bernat Sansó i Eleftheriadis

La planta noble repassa la història recent de Colòmbia en una mostra «diferent»

El Casal Solleric omple avui les seves estances amb tres propostes artístiques de caires ben distints. Una mirada diferent de Botero, Ateliers à París de Bernat Sansó i El pecado salva de Marios Eleftheriadis són les exposions que presenta el centre per a la vesprada més artística de l'any: la Nit de l'Art.

La planta noble del Solleric acull 67 peces de Fernando Botero que donen a conèixer un perfil de l'artista colombià poc conegut fins ara. La mostra, comissariada per la CAM, dóna testimoni de la barbàrie que succeeix al país llatinoamericà, però des d'un vessant constructiu de la història recent del país.

L'exposició conforma un recull de peces recents realitzades per l'artista amb tècniques també ben diverses. Olis, llapis o pastel són els elements que emprà Botero per reflectir la violència, els segrests, la pobresa o la soletat de la societat colombiana amb un compromís únic, l'art. Aquí, les figures de Botero perden l'estabilitat i augmenten en tensió i en moviment. Així mateix, l'artista no pretén canviar la realitat ni il·lustrar uns simples esdeveniments, sinó que cerca captar i mostrar aspectes constitutius d'una realitat concreta. La col·lecció fa part de les pintures que l'artista donà al Museu Nacional de Colòmbia.

Per altra banda, l'espai Quatre del Solleric canvia racialment de registre. L'artista grec Marios Eleftheriadis du a Palma El pecado salva a través del qual mostra la seva visió del coneixement i del pecat. «Tothom cerca la salvació» explica Eleftheriadis que ha creat un món fantàstic, en el qual «la repetició de Pecat ajuda a finançar el no pecar».

Un conjunt de flotadors armats amb els objectes més inverserblants conviden el públic a endinsar-se dins tot aquest món. Cadascú es pot «apropiar» d'un d'aquest objectes amb el qual s'identifica ja que tothom es vol «salvar».

Les «trampes del pecat», formades amb ratoneres; els animals antropomòrfs, éssers ficticis que animen a la luxúria a acostar-se a la riquesa i a l'exageració o el «tro de l'abstent rei del Pecat» són algunes de les interessants propostes d'aquest artista que exposa per segona vegada a l'Illa .

La tercera exposició que s'inaugura avui és l'Ateliers à París, 1997-2007 de Bernat Sansó. Una revisió exhaustiva dels darrers anys de la producció d'aquest artista felanitxer que des de fa anys té la seva residència a París. «En ella es poden llegir perfectament totes les claus del discurs de la meva obra», assegurà l'artista que mostra quasi 200 teles agrupades en una vintena de títols amb els quals juga amb el vistitant.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.