La plataforma Som i Serem, constituïda per a la continuïtat de Somràdio, va presentar ahir un disc compacte que recull quinze temes i que servirà per recaptar fons durant aquest Nadal perquè prossegueixin les activitats del col·lectiu. El compacte inclou treballs d'Antònia Font, Els Pets, Amb una mica de sort, Ja t'ho diré, Mesclat, Tomeu Penya, Música Nostra, S'Albaida, Biel Majoral, Fora des Sembrat, Stock de Rock, Joan Bibiloni, Menaix a truà, Oprimits i Inventari.
La primera de les cançons que obre el treball, segons va explicar Miquel Àngel Sanxo, de Blau, «és En s'estiu, que va ser la primera de les cançons que es varen censurar a Somràdio perquè emprava l'expressió 'de puta mare'. Jo em pensava que ja no passaria mai això de censurar cançons, però es veu que no».
El portaveu de la plataforma, Carles Llull, va explicar que «aquesta era una de les iniciatives que ja havíem anunciat que faríem i ara és una realitat». Llull va assenyalar que «els temes que es poden sentir en aquest treball ara han perdut un mitjà de comunicació des d'on obtenir el ressò necessari». El compacte només es podrà trobar en algunes botigues de discs molt determinades, en llibreries, en tots els actes que organitzi la plataforma i a les ONG que hi han donat suport.«No serà a totes les botigues perquè volem que els doblers del preu del compacte, que és simbòlic, sigui per a la plataforma i per a la finalitat que estava prevista», explicà Sancho. Tots els músics han col·laborat de manera altruista en l'edició del compacte i la seva elecció ha respost «a criteris de celeritat». Hi havia molta de gent disposada a col·laborar «i hauríem pogut fer una enciclopèdia de la música si haguéssim agafat un tema de cada un», digué Sancho.
Carles Llull també va explicar que «Som ha deixat d'emetre i ja l'han liquidada. Ara hi ha nous reptes i el que volem és que es faci una ràdio similar per suplir el que va ser. Sabem que l'han tancada únicament per pressió política i resulta que tenim necessitat d'una ràdio així».
Llull també va recordar que «Somràdio no només emetia música en català, sinó música universal que no entra en els circuits comercials habituals, a més de ser una gran eina de dinamització cultural. Nosaltres creim que s'ha de continuar optant per fer una ràdio alternativa, sensible a la llengua pròpia de les Balears i oberta al món. Totes les propostes hi tenien cabuda i ens fa falta una ràdio així».La plataforma té demanada una audiència amb Jaume Matas per sol·licitar-li que rectifiqui la seva posició i per poder entregar les més de cinc mil signatures que han recollit a favor de la continuïtat de la ràdio.
Per la seva banda, Pau Debon, cantant de l'agrupació Antònia Font, va manifestar que «nosaltres donam suport total a aquesta plataforma, perquè el tancament de qualsevol ràdio fa mal a la música i més en el cas de Somràdio, que tenia molta audiència i que ja havia arrelat molt fort».