Breus
09/09/98 0:00
• Pintura
Una exposició integrada per 25 quadres d'Anselmo Miguel Nieto (1881-1964) s'inaugurarà avui a ses Voltes. La mostra ha estat organitzada per l'Ajuntament de Palma i la Conselleria d'Educació i Cultura del Govern balear, en el marc dels actes que commemoren la desfeta colonial del 1898. Nieto, que va passar temporades a Eivissa i a Mallorca i que va retratar en diverses ocasions Joan March, era amic de Valle-Inclán, Julio Romero de Torres, Victoria Ocampo i els germans Machado, entre altres personalitats.
La Fundació Joan March, en col·laboració amb el Museu d'Art Abstracte de Cuenca, ha organitzat un curs que començarà el dos d'octubre per donar a conèixer els estils pictòrics que estan presents al museu. El professorant del curs està integrat per Javier Maderuelo i Maria Bolaños.
La Bíblia Laïca, una nova col·lecció de butxaca amb els texts de l'Antic i el Nou Testament, en la qual han col·laborat diverses editorials i que apareix simultàniament en diversos països, proposa al lector una visió secular literària del llibre sagrat més llegit de la història.
El president de la Generalitat catalana, Jordi Pujol, i el conseller de Cultura, Joan M. Pujals, inauguraran avui la Biblioteca de Catalunya, després que se n'ampliàs i se'n reformàs la seu central, on s'han invertit més de 3.000 milions de pessetes. La Biblioteca de Catalunya va ser fundada el 1907 en el si de l'Institut d'Estudis Catalans i la Mancomunitat la convertí el 1914 en biblioteca pública.
També a Illes Balears
- PP i Vox voten en contra d’invertir tres milions d’euros en ajudes a petites explotacions agràries
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
- La defensa de la llengua de Toni Nadal: «A Mallorca xerram català, no mallorquí»
- L'Ajuntament de Palma demana la destitució immediata del regidor de Mobilitat
- L'’ambaixador cultural’ nomenat pel PP de Cort diu «que le follen a España»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.