algo de nubes
  • Màx: 24°
  • Mín: 15°
15°

Cada usuari de tren i metro costa 13,5 € al Govern

Company avisa que no apostarà pel transport públic més car i avança que, si hi ha línies amb pocs passatgers, es reduiran

53224
El conseller responsable de Transports, Biel Company, escolta què li diu Bauzá a cau d'orella. | J. TORRES

Cada usuari del tren i del metro costa al Govern 13,45 euros i, en canvi, els del servei de bus de les línies interurbanes només li'n costen un. Així ho assegurà ahir al Parlament el conseller d'aquesta àrea, Biel Company, qui deixà entreveure que apostarà per potenciar l'autobús, en detriment del tren i del metro. El popular afirmà que les línies de bus costen vuit milions a l'any i transporten vuit milions de passatgers. En canvi, el tren i el metro costen 79 milions a l'any i transporten 5,5 milions de viatgers. També assegurà que, mentre que el cost per quilòmetre del bus és d'1,84 euros, el del tren i el metro és de 40,05. A més, apuntà que, si les línies de bus tenen una ocupació del 35%, les del tren la tenen del 20%. "L'esport nacional de la pagesia és comptar la gent que va dins els trens, i sovint basten els dits d'una mà", digué.

A partir d'aquí, advertí que les inversions han de ser rendibles, però no aclarí el futur del tren de Llevant -ara amb les obres aturades-, tot i que tornà a posar en dubte que arribin els doblers del conveni. Sí que deixà clar que no optarà pel transport públic més car, "perquè no ens ho podem permetre". També avançà que, en principi, no reduirà el servei de metro. "No he parlat de tancar res, però, si hi ha línies -de transport públic- amb zero passatgers, s'han de reduir", afegí. I advertí que al nord de Mallorca hi ha una línia de bus que surt 5.000 pics a l'any: 3.000 ho fa buida i la resta, amb una persona.

En la interpel·lació, el socialista Cosme Bonet li demanà que reclami els doblers del conveni a Madrid i l'acusà de no gestionar esperant el 20-N. Advertí que l'herència del metro és del PP i apuntà que, si no es fa més tren, sempre tindrà més passatgers el bus. En una altra intervenció, Company advertí que queden per pagar 2,2 milions d'expropiacions del tren de Llevant i de passos a nivell, i que no hi ha dotació. Encara sobre expropiacions, el conseller Simó Gornés apuntà que el Pacte ha deixat per pagar 31,6 milions, dels quals més de set són interessos de demora. A més, també avança que no ho podrà pagar tot l'any vinent.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 4
Siguiente
Per Margalideta, fa mes de 12 anys

I que ens costa cada politic?. Els transports públics són a l´abast de tothom, i ténen diverses funcións : econòmiques, per des-congestionar el tràfic, ecològiques, i moltes altres, però aquest`s poilitics no en dónen cap de servei, al contrari, ens fàn sa vida desagradableI

Valoració:7menosmas
Per Rafal Garcès, fa mes de 12 anys

Per favor, ho hem de tenir molt clar i repetir-ho tant com calgui ara i sempre: al govern no li costa res ni la sanitat, ni l'educació, ni benestar social, ni el transport públic perquè els doblers no són seus, són nostres, trets dels imposts indirectes i directes, de les nostres nòmines, de les taxes, de les contribucions... Són els nostres doblers, no els seus !!!

Valoració:11menosmas
Per SPQR, fa mes de 12 anys

Al Govern no li costa res, els doblers són nostres!!!!

Valoració:15menosmas
Per José Manuel, fa mes de 12 anys

Què costa els que no són usuaris del metro/tren? Què costen els que són usuaris de cotxe oficial? No teniu perdó...

Valoració:17menosmas
Per Pere Joan, fa mes de 12 anys

Tota una lliçó d’estadística senyor conseller; si vostè conra 299 quarterades del Pla de Mallorca i jo en conr una, resulta que, si fem la mitjana aritmètica, cada un de nosaltres dos en conra 150; però vostè viatja en Audi i jo estret dins d’un tren brut. Les matemàtiques, senyor conseller, si estan allunyades de la política, és perquè no permeten fer trampes.

Valoració:21menosmas
Per Guillem Sagrera, fa mes de 12 anys

Ah,si? I quan ens costa als balears els AVEs dels gallecs, asturians, extremenys i manxecs???????

Valoració:22menosmas
Per Eivissenc, fa mes de 12 anys

A mi el que m'indigna es que el govern es gasti aquesta milionada en tranport públic i només d'aquets milions en destiní 450.000 euros per Eivissa i per Menorca per aquesta competència.

Valoració:4menosmas
Per ciutadà, fa mes de 12 anys

si es metro anàs a més destinacions (Son Espases principalment, pero també Son Rapinya, La Vileta (amb Son Moix), etc..seria molt més rendible. Aprofitin es tunel que ja està fet per arribar a plaça d,Espanya, tenguin una miqueta mes de visió global de aquesta illa. Per favor, una mica de competéncia en sa gestió d,aquesta comunitat, basta de provincianismes i populismes. Cada persona que agafa es transport public es una perosna menys que agafa el cotxo.
Facin rendibles les linees estructurant una miqueta la xarxa. Agafin experts, i deixin de retallar als menys afavorits i comencin per vostes mateixos!!!.

Valoració:15menosmas
Per Ignasi Ramon Mateo, fa mes de 12 anys

Estan disposats a suprimir serveis sigui com sigui i diguin el que diguin les estadístiques. El transport públic no els interessa, crec que ja ho han deixat ben clar.

Valoració:10menosmas
Per Usuària esporàdica, fa mes de 12 anys

Com no ha de costar 13.5euros/ciutadà, si els revisors no fan la feina que els pertoca??? ...i amb lo que cobren per fer aquesta feina, ja n'hi hauria molts que la farien de gust!!!!. En vàries ocasions he pogut comprovar com gent (molta gent, com el passat 31 d'octubre , festiu a Manacor) puja al tren a l'estació de Petra o Sant Joan, on no s'ha pagar abans de pujar al tren, i arriben fins a Palma sense que hagi passat el revisor en tot el trajecte; després agafen el metro, i surten sense cap problema (i sense haver pagat un euro) per devers Son Fuster Vell o Son Sardina.
La d'euros que es deixen d'ingresar per la mala feina dels revisors!! De ben segur que aquests 13.50euros/ciutadà davallarien bastant!!

Valoració:21menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 4
Siguiente