nubes dispersas
  • Màx: 22°
  • Mín: 18°
21°

UM: “El turisme ho és tot per a Mallorca”

Gairebé 500 compromissaris debateren en clau interna sobre la situació econòmica i el turisme que ha de marcar el model productiu de la nostra societat

"El turisme ho és tot". Amb aquestes paraules Miquel Nadal, president d’Unió Mallorquina, clausurava la primera convenció anual del partit dedicada al turisme i a l’economia, que acollí l’Auditori de Porreres.UM hi va reunir els seus militants per parlar "amb claredat d’economia i turisme, des del pragmatisme i la perspectiva dinàmica i integral que la societat i les necessitats de la nostra illa requereixen i mereixen". Els integrants de la formació nacionalista apostaren per una Mallorca que "ha d’acompanyar el sol i la platja amb altres productes estrella, que garanteixin rendibilitat econòmica als empresaris i social als ciutadans, i que ens diferenciïn tant com sigui possible dels nostres competidors.

Un dels punts de la trobada va girar entorn de l’evolució del turisme cap a la tercera i quarta edat europees, ja que en el futur "la medicina marcarà l’estil de vida i generarà un increment de les activitats econòmiques de la gent major". Pels uemites, aquesta transformació, que ha de marcar les possibilitats de l’èxit de Mallorca, passa pel paper dinamitzador del canvi fet per l’Administració.

Conclusions

El president de la formació manifestà que, després de l’assistència de 500 compromissaris i la intensa participació en el debat sobre l’economia i el turisme, qualificava de molt positiva la trobada "per la bona situació del partit i creim que hem de créixer per deixar de ser necessaris". Nadal, en el seu discurs final, també indicà que "som gent de seny que respecta els codis ètics i que té les mans netes".

Els denou punts "clau"

Sobre les actuacions i tàctiques de transició cap a aquesta evolució turística, UM assenyala denou punts "entre les moltes accions possibles".En són alguns: orientar l’administració al turime, establir una política exterior de comunicació integrada, disminuir l’oferta hotelera, reformar la llei d’arrendaments urbans i augmentar-ne els controls, desenvolupar una nova configuració de producte turístic final, promoure la sostenibilitat, l’arquitectura i la eficiència energètica, política contra els renous, atenció especial al capital humà, cogestió de l’aeroport, cessió de ports i de costes, Mallorca el Hollywood europeu i potenciar el turisme nàutic.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per es botones, fa mes de 13 anys
Diu l'article que: apostaren per una Mallorca que "ha d'acompanyar el sol i la platja amb altres productes estrella, que garanteixin rendibilitat econòmica als empresaris i social als ciutadans, i que ens diferenciïn tant com sigui possible dels nostres competidors".
Mirau quin presupost te un hotel de 4 **** de Menorca per el buffet de clients a mitja pensió: 4'60€/dia, que els hi deuen donar de menjar per aquest preu? Això son productes estrella? ah...i ni parlar-ne de innovacions de cap mèna, "ja está bé així, total per sis mesos aquets inglesos lo unic que volen es sol i cervesa"... idò.
Valoració:3menosmas
Per Pau, fa mes de 13 anys
Mans netes??????? Precisament just en aquest moment amb un diputat a punt de ser empresonat (eperem) que té milions a les Cayman molt netes no les deuen tenir.
Valoració:4menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente